جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کمالوندی: به خواسته‌هایمان رسیدیم

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 453521
معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست بررسی و تحلیل پیامدهای برجام بر جایگاه ژئوپولتیک ایران که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه ایران گلوگاه تحولات در دنیا است، گفت: نحوه بازی ایران براساس اقتدار است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز سه شنبه درنشست بررسی و تحلیل پیامدهای برجام بر جایگاه ژئوپولتیک ایران که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه ایران گلوگاه تحولات در دنیا است، گفت: نحوه بازی ایران براساس اقتدار است. ما با چالشها و تهدیداتی مواجهیم و باید درک دقیق از شرایط داشت.

وی افزود: موازنه قدرت به نفع ایران به نحو بارزی تغییر کرده است.

کمالوندی ادامه داد: ما وضعیت ویژه و ممتازی در حال حاضر در منطقه و جهان داریم.

معاون سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: توانایی ایران به لحاظ نیروی انسانی و امکانات نهادینه شده و برگرداندن ایران به عقب ممکن نیست.

وی افزود: رویکرد طرف مقابل ایجاد محدودیت برای ایران و اینکه اگر بتواند در بلندمدت کشور ما را تضعیف کند، ولی ایران با درک شرایط در سیاست خارجی به نحوی عمل کرده که جایگاه قدرتمندی دارد.

کمالوندی با اشاره به محدودیتهای پذیرفته شده در برجام اظهار داشت: آنچه میخواستیم در مذاکرات به دست آوردیم. آنچه در حوزه فنی به دست آوردیم فراتر از حد انتظار هم هست.

وی با بیان اینکه الان غنی سازی ما محترم شمرده می شود، خاطرنشان کرد: صاحب تکنولوژی هسته ای هستیم. در حوزه تحقیق و توسعه آن چیزی میخواستیم به دست آوردیم.

کمالوندی با اشاره به محدودیتهای پذیرفته شده در برجام اظهار داشت: آنچه میخواستیم در مذاکرات به دست آوردیم. آنچه در حوزه فنی به دست آوردیم فراتر از حد انتظار هم هست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: الان اتحادیه اروپا آماده است کارهای سه جانبه در کشورهای آفریقایی در زمینه هسته‌ای انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *