جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کمالوندی: ایران باید ازتعهد ۱+۵ مطمئن شود

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 452373
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که دولت ایران قصد دارد به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کند ولی این مساله تا حد زیادی به طرف‌های غربی بستگی دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آی تی وی انگلیس تصریح کرد: برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که جولای گذشته مورد توافق ایران و ۶ قدرت جهانی قرار گرفت، نتیجه مذاکرات فشرده و سختی بود که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ آغاز شده بود.

وی در ادامه افزود: دولت ایران علاقمند است تا به تعهدات خود هر چه سریعتر عمل کند ولی ما می‌خواهیم مطمئن شویم که طرف دیگر چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

کمالوندی گفت: اکثر شهروندان عادی ایرانی امیدوارند تا تحریم‌ها پس از دستیابی به برجام، هرچه سریعتر برداشته شود.

حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران نیز روز سه شنبه تاکید کرد که وی انتظار دارد اکثر تحریم‌ها علیه ایران تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی لغو شود.

بر اساس توافق هسته ای که ۲۳ تیرماه حاصل شد، تحریم‌های بین المللی علیه ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای، لغو خواهد شد. آمریکا و اتحادیه اروپا ۱۸ اکتبر یعنی ۱۰ روز پیش زمینه قانونی لازم برای لغو تحریم‌های ایران را اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *