سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۶
۶

روایتی خواندنی از چشم‌ آبی‌هایی که با داعش می‌جنگند

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب: 453420
گروهی از اتباع غربی صرفا با اهداف بشردوستانه با رها کردن زندگی آرام خود به عراق آمده‌ا‌ند تا به گفته خود به مرم مظلوم منطقه در نبرد با تکفیری‌ها کمک کنند.
روایتی خواندنی از چشم‌ آبی‌هایی که با داعش می‌جنگند
به گزارش جهان به نقل از کیهان، شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» در یک گزارش خواندنی به حضور داوطلبانه برخی شهروندان غربی در جبهه‌های جنگ با تکفیری‌ها پرداخته و نوشته: «برخی از داوطلبان خارجی جنگ با داعش اعلام می‌کنند که جنایت‌های شنیع این گروه تروریستی آن‌ها را واداشته تا به صف پیش‌مرگ‌های عراق بپیوندند و به جنگ داعش در شمار این کشور بروند. این گروه از داوطلبان که تعداد آنها بالغ بر ۷۰ تن عنوان شده است و کردها نام «پیشمرگ‌های خارجی» را بر آنها گذاشته‌اند تاکید دارند که «جنگ علیه تروریسم برای آنها یک وظیفه انسانی است که به نیابت از جهان انجام می‌دهیم.»

براساس این گزارش «این داوطلبان در کنار پیش‌مرگ‌ها در جنوب کرکوک می‌جنگند. یکی از آنها که فرانسوی است در یکی از پایگاه‌ها در کرکوک حضور دارد؛ یک سوئدی نیز به نیروهای کرد پیوسته تا در کنار آنها علیه داعش سلاح به دست بگیرد و بجنگد.»
این داوطلب سوئدی از انگیزه خود برای جنگ با داعش نیز می‌گوید: «جنایت‌های هولناک داعش مرا وادار کرد تا علیه این گروه در کنار پیشمرگ‌ها سلاح به دست بگیرم.

پیشمرگ‌ها نیروی آموزش‌دیده‌ای هستند که قادرند به تنهایی از خود و شهرشان دفاع کنند. جهان نیز باید حمایت بیشتری از آنها به عمل آورد هرچند که من هیچ سلاحی از کشورهای اروپایی در دست پیشمرگ‌ها ندیده‌ام.»
در ادامه این گزارش آمده: «افرادی از ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان و برخی دیگر از کشورهای غربی در سوریه و عراق جایی که گروه تروریستی داعش در پی ایجاد خلافت است، در حال مبارزه هستند.
بسیاری از آنها دارای سابقه نظامی و اهل انگلستان هستند. همچنین آمریکایی‌های دیگری از جمله سربازان بازگشته از جنگ افغانستان و عراق نیز در این جمع حضور دارند.»

بنا به گزارش‌های غیررسمی، ۶ کانادایی از نیروهای ویژه کهنه‌کار که هویتشان هنوز فاش نشده است برای مبارزه به پیشمرگ‌ها ملحق شده‌اند.
همچنین گیل رزنبرگ زن کانادایی نیز به عنوان اولین زن غربی به جوخه زنان ضدداعش پیوسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من بودم می ترسیدم از این ها.... نباید راحت بهشون اعتماد کرد...
علي
اينها جاسوس هاي سرويس هاي اطلاعاتي غربي هستند كه در جبهه مبارزين عراقي رخنه كرده اند جهت كسب اطلاعات.
.
شاد می توان گفت گرگهاییی در لباس بره ....از این انگلیس های جاسوس هر چیزی بر میاد
Iran, Islamic Republic of
زهی خیال باطل یعنی شما واقعا فکر میکنین اینا نیت خیر داشتن رفتن به کردها پیوستن؟ یعنی اصلا احتمال نمیدین که از سرویس های اطلاعاتی کشورهای خودشون باشن؟!!!!
عرفانی
از صهیونیست هیچ چیزی بعید نیست.اما دوره آخرزمونه و اگر چنین باشه به زودی رسوا میشن
ایرانی
United States
به اینا میگن انسان