يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

معترضان در ترکیه: آرای ما را دزدیده‌اند

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 453192
نیروهای پلیس ترکیه و جوانان معترض کُرد که معتقدند حزب حاکم آرای آنها را در انتخابات پارلمانی دزدیده است، در شهر کردنشین "دیاربکر" درگیر شدند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: مردم ترکیه امروز برای انتخاب اعضای جدید پارلمان کشورشان در پای صندوقهای رأی حاضر شدند و طبق نتایج اعلام شده حزب عدالت و توسعه بار دیگر اکثریت را در پارلمان به دست آورده است. دهها جوان معترض کرد در شهر دیاربکر در اعتراض به نتایج انتخابات تعداد زیادی لاستیک را آتش زدند و برخی از آنها که با خود سلاح داشتند، اقدام به تیراندازی هوایی کردند. 
 
رهبر تظاهرکنندگان تاکید کرد:« اگر آرای حزب دموکراتیک خلق ترکیه ( طرفدار کردها) زیر ده درصد بماند، جنگ خواهد شد زیرا اطمینان داریم که آنها ( مقامات حزب حاکم) رای ما را دزدیده اند.»
 
این درگیریها نزدیک دفتر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در دیاربکر روی داد. طبق نتایجی که تاکنون از شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه منتشر شده است، این حزب طرفدار کردها کمتر از ده درصد آرا به دست خواهد آورد و به این ترتیب امکان ورود به پارلمان جدید ترکیه را نخواهد داشت.
 
با آغاز تظاهرات اعتراض آمیز در دیاربکر، پلیس ضدشورش ترکیه بلافاصله وارد عمل شد و با استفاده از ماشین های آب‌پاش و شلیک گاز اشک آور معترضان را متفرق کرد با این حال تنش همچنان در این منطقه بالا گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *