چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

گزارش ان‎بی‌سی نیوز از نشست" افق نو"

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 453008
یک شبکه خبری معروف آمریکایی در گزارشی به پوشش خبری برگزاری نشستی در تهران پیرامون رسیدگی به وضعیت حقوق بشر و تبعیض نژادی در ایالات متحده پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه خبری آمریکایی  «ان بی سی نیوز» در گزارشی به پوشش خبری حضور 20 فعال، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی که با پرواز به ایران در نشست 2 هفته‌ای پیرامون «خشونت و نژاد پرستی پلیس آمریکا» شرکت جستند، پرداخت.
 
«ویلمر لئون» سیاستمدار و تحلیلگر آمریکایی حاضر در این نشست با ابراز خشنودی از حضور در تهران گفت : «آمریکا خود را به عنوان دژ حقوق بشر، داور حقوق بشر  و همان‌طور که «رونالد ریگان » رییس جمهور اسبق این کشور گفت خود را  شهر درخشانی بر فراز تپه می‌داند اما تناقضات باور نکردنی میان اعمال و جنایت‌های آمریکا و جایگاه این کشور وجود دارد.»
 
بنا بر این گزارش، سازمان دهندگان ایرانی این مراسم نیز در این زمینه به ان بی سی نیوز گفتند که آمریکایی‌های دعوت شده به ایران قرار است در دانشگاه و برای دانشجویان سخنرانی کنند.
 
«احمد سالک» روحانی ایرانی و رییس کمیته فرهنگی مجلس ایران نیز در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به این‌که آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند، گفت: «آمریکا در بین اصولگرایان ایرانی به خاطر جنایت‌هایش با داعش مقایسه می‌شود و در این زمینه ترجیع بند مشترکی وجود دارد .»
 
 وی همچنین وعده داد که اسرائیل در 25 سال‌ آینده وجود نخواهد شد و ضرورت دارد مسلمانان جهان برای اطمینان از این مسئله گرد هم جمع شوند.
 
«نادر طالب زاده»، یکی از سازمان دهندگان این نشست و  فیلم ساز ایرانی تحصیل کرده آمریکا نیز به این شبکه خبری گفت : «قربانیان خشونت پلیس آمریکا به این مراسم دعوت شده بودند اما بسیاری از آن‌ها گذرنامه نداشته و قادر به حضور در این نشست نشدند.
 
این نشست روز گذشته (جمعه) در تهران با  سخنرانی اختتامیه مسلمانی به نام امام سلیمان  که از  جمع درخواست کرد از فرصت کنونی استفاده کرده و برای اتحاد بیشتر و دور هم بودن بهره‌مند شوند، به پایان  رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *