جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۳
ناگفته‌های طالب‌زاده از لغو برگزاری «افق‌نو»

رسانه‌های‌اسرائیل‌ارزش افق‌نورابهتردرک کردند

اعلام آمادگی دو سازمان برای برگزاری افق‌نو
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 322300
نادر طالب‌زاده با بیان اینکه پس از اعلام خبر لغو افق‌نو در تل‌آویو عروسی راه افتاد، گفت: تاکنون دو سازمان دولتی خودشان تماس گرفتند و برگزاری این مراسم را به عهده گرفته‌اند.
رسانه‌های‌اسرائیل‌ارزش افق‌نورابهتردرک کردند
به گزارش جهان به نقل از فارس، عصر دوشنبه در دانشکده معدن دانشگاه تهران نادر طالب‌زاده در سخنانی ناگفته‌های خود از برگزاری جشنواره «افق‌نو» و کنفرانس «هالیوودیسم» را مطرح کرد و به برخی از شایعات پاسخ گفت.

وی با اشاره به تلاش برخی از رسانه‌های داخلی و به تبع آن تلاش گسترده رسانه‌های خارجی به مربوط کردن این دو مراسم به هولوکاست، گفت: این دو مراسم ربطی به هولوکاست ندارد چراکه امروز ما از مسئله هولوکاست عبور کرده‌ایم و مسئله روز آمریکا لابی صهیونیستی است که کتاب‌ها و مطالب بسیاری درباره آنها ارائه شده است.

* «افق‌نو» و «هالیوودیسم» استفاده از پتانسیل بیداری در آمریکا بود

طالب‌زاده با اشاره به اینکه در این مسیر افرادی چون «لوئیس فراخوان» رئیس گروه امت اسلام آمریکا که در عین ضدصهیونیست بودن ضدسفید نیز هست دعوت نشده، افزود: افق‌نو و هالیوودیسم کار جدیدی از یک ایده واحد بود که روی بیداری شکل گرفته پس از ۱۱ سپتامبر سرمایه‌گذاری کرده بود؛ بیداری‌ئی که چهره‌های شاخص آمدند و ایستادند چراکه پس از ۱۱ سپتامبر جنگ جهانی علیه تروریسم شکل گرفت

وی با اشاره به اهداف این دو مراسم تاکید کرد: می‌خواستیم از یک طرف حقیقت ماجرای ۱۱ سپتامبر آشکار شود و از طرف دیگر نقش رسانه‌ها در خاموش کردن مردم در این زمینه را مطرح کنیم و افق‌نو و هالیوودیسم بهره‌بردن از این پتانسیل بود چراکه می‌دانستیم کسانی که در این زمینه حرف دارند در تهران می‌توانند حرف خود را بزنند.

طالب‌زاده با اشاره به ایجاد شدن امکان برگزاری چنین کنفرانسی توسط وزارت ارشاد دولت دهم میسر شد، افزود: دعوت از نخبگان ضدجنگ و آگاه آمریکایی فرصتی است که همگان باید آن را غنیمت بدانند.

* دو سازمان دولتی برای برگزاری افق‌نو اعلام آمادگی کرده‌اند

وی با اشاره به برگزار نشدن «افق‌نو»، تصریح کرد: در رایزنی هستیم که ان‌جی‌اوها و یا سازمان‌های دولتی برای این کار اقدام کنند و تاکنون دو سازمان دولتی خودشان تماس گرفتند و برگزاری این مراسم را به عهده گرفته‌اند.

دبیر جشنواره افق‌نو، با بیان اینکه خیلی از اساتید و چهره‌های ضداسرائیلی در این همایش‌ها حضور داشتند، افزود: برخی از کسانی که در این دو مراسم آمدند به علت مخالفت با صهیونیست‌ها از دانشگاه‌ها اخراج شده بودند که از جمله آنها فینکنشتاین بود که قرار بود در این دوره حاضر شود و قول داده بود نوام چامسکی را برای دور بعدی هالیوودیسم دعوت کند.

طالب‌زاده ادامه داد: افرادی چون سناتور مایک گراول، دنیس کوئینسچ و ... به این همایش‌ها آمدند که رسانه‌های غربی هر چقدر تلاش کردند این مسئله را سانسور کنند، نتوانستند؛ حال شما ببینید کنفرانس‌های بخور و بخوابی که می‌گذارند و اثری ندارد؛ البته ما تنها از ظرفیت ایجاد شده جمهوری اسلامی استفاده کردیم.

* در وزارت ارشاد گفتند بررسی می‌کنیم که «افق‌نو» و «هالیوودیسم» چیست اما گویا جروزالم‌پست شفاف‌تر فهمید

در این مراسم که با پخش کلیپ‌ها و ارائه اطلاعات رسانه‌ای به برخی نتایج مثبت هالیوودیسم و افق‌نو اشاره شد، طالب زاده درباره اینکه چه کسی مسئول اصلی است، گفت: دوستان وزارت ارشاد شفاف سخن نگفتند و در لفافه سخن گفتند بعد گفتند بررسی می‌کنیم که این چه هست اما گویا جروزالم پست و رسانه‌های اسرائیلی خیلی شفاف‌تر فهمیدند که هالیوودیسم و افق‌نو چه بود.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌های اساتید آمریکایی و ضدصهیونیست در این همایش‌ها برگرداندن دلیل‌ها به سوی آمریکا بود، افزود: یکی از میهمان‌ها رودریگز مسئول نظافت یکی از دو برج دوقلوی ۱۱ سپتامبر بود که نکته کلیدی صحبت‌هایش در این حادثه این بود که قبل از برخورد هواپیما از بالا انفجاری در پایین حس کردم و این فرد که امروز مسلمان شده قهرمان آمریکا بود و از او در کاخ سفید تقدیر کردند اما بعد از گفتن حقایق بارها از سوی چهره‌های مختلف از جمله بوش پسر و کیسینجر تطمیع شده بود که قبول نکرده بود و زندگی سختی را گذراند.

* پس از اعلام خبر لغو افق‌نو در تل‌آویو عروسی راه افتاد

طالب‌زاده با بیان اینکه نمی‌دانم چرا افق‌نو را به تعطیلی کشاندند، تصریح کرد: البته به محض اینکه این خبر منتشر شد در تل‌آویو عروسی راه افتاد و رسانه‌های آنها برای گمراهی افکار عمومی گفتند که کنفرانس ما ادامه همان کنفرانس ۲۰۰۵ ضدهولوکاستی بوده در حالی که در سال ۲۰۱۱ کار را شروع کردیم و حتی استاد فینکنشتاین که دعوت شده بود فرزند یک یهودی زندانی در زندان‌های هیتلر است که البته کتاب «صنعت هولوکاست» را همین فرد نوشته است.

* اصطلاح «وکیل شیطانی» علیه وکلای ضدصهیونیستی در فرانسه و آمریکا استفاده می‌شود

نادر طالب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسئله‌ای به نام «اعتمادسازی فرهنگی» که این روزها تب آن در حذف بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» تبلور یافته، به شکایت از فیلم‌های ضدایرانی هالیوود اشاره کرد و گفت: شکایت ما تنها از آرگو نبود بلکه از همه فیلم‌های ضدایرانی و موج آن در هالیوود بود که البته در آن زمان چون آرگو جایزه گرفته بود به این فیلم تبلیغ شد.

وی با اشاره به تعطیل کردن این شکایت آن را ضربه به حیثیت ایران خواند و درباره بحث وکیل فرانسوی افزود: این اصطلاح «وکیل شیطانی» را که دوستان استفاده کردند علیه وکلای ضدصهیونیستی در فرانسه و آمریکا استفاده می‌شود و این جای تعجب است البته ما قرار است صحبت‌های بیشتری با دوستان داشته باشیم و امیدواریم وضعیت درست شود.

* برای دیدار اساتید حاضر در افق‌نو با مقام معظم رهبری صحبت شده بود

طالب‌زاده ادامه داد: این خیلی بد است که هر کس در دولت قبل کاری انجام داده بزنیم؛ دشمنان ما در آمریکا نسبت به هم نیز این کار را نمی‌کنند، به علاوه اینکه همه ما در خدمت نظام هستیم.

دبیر جشنواره افق نو همچنین جزوه‌ای از نامه ۶۸ چهره و استاد دانشگاهی در غرب خطاب به مقام معظم رهبری را نشان داد و تصریح کرد: قصد داشتیم وقتی برای این دیدار مقرر کنیم که صحبتش شده بود که این اتفاق بیافتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غح - ط
با سلام
اگر اسرائیل ارزش افق نو را درک نمیکرد حتما این همایش برگزار میشد مشکل اینجاست که بعضی از عوامل رژیم منحوس صهیونیستی هم ارزش افق نو را درک کردند !!!
انقلاب اسلامی را دولت فعلی به حراج گذاشته است . یا صاحب الزمان کجایی ؟ کی شودکه بیایی؟
ابوالفضل
انقلاب اسلامي رو دولت فعلي حراج كرده ؟ پس چرا نشستي؟ به وظيفه ات عمل كن.

تا حضرت صاحب الزمان مدافعاني مثل شما داره از ظهور خبري نيست.
یه پیشنهاد
لطفا هزینه مورد نیاز برای برپایی این اجلاس را اعلام بفرمایید با یک شماره حساب؛ در کنار آن نیز یک شمارش معکوس بگذارید. هر مقدار که به حساب واریز می شود به همان اندازه از میزان هزینه مورد نیاز کم کنید. مطمئن باشید مردم هزینه را تأمین می کنند.
جمعی از معلمان
Latvia
خواهشمندیم افق نو را برگزار کنید . بسیار تاثیر گذار بود .
Iran, Islamic Republic of
فرقه هاي سري تلويزيون چرا ديگه پخش نشد؟!!!!!!!!!!
سارا
اون موقع که به احمدی نژاد می گفتید انحرافی باید فکر اینجاشم می کردید
سعید دانا
اون رفته دیگه هیچ وقت نمیاد !
تا قیامت دل من گریه میــخواد !
نه به اين شوري. احمدي نژاد هم خوبي داشت هم بدي. اگه بديهاش حذف ميشد خدائيش محشر بود ولي خوب تو يه سري جاها واقعا بد عمل كرد و دل حزب اللهي ها رو هم خون كرد. حيف با كارهاش فرش قرمز براي امثال روحاني پهن كرد و حالا گرفتار كسي شديم كه كدخداش آمريكاست!
سعید
تدبیر کردن دیدن مصلحت اینه که برگزار نشه!!!!
ذوق زدگان به زودی یه پشت پایی از آمریکا بخورند که فکرشم نمیکردند.
مرسی رو ببینید درس بگیرید عاقبت خوش رقصی واسه امریکا اینه.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسئولین به کار انقلابی در آیینه کدر سیاست می نگرند در حالیکه سیاست کار انقلابی ناشی از اعتقاد و سیاست دولتی ناشی از کار دیپلماتیکه.
به نظرم نباید اینا قاطی بشه. امریکا بهما پیشنهاد مذاکره و فلان بهمان میده ولی در عین حال سیاست های خصمانه اش رو هم دنبال می کنه واز طرفی عواملش با دادن تحلیل و غیره و کارهای اینچنینی به کارشون می پردازن انگار که نه انگار.
اخرین تحلیل یکی از سیاست مداراشون در همین سایت زده شده بخونین متوجه می شین
Iran, Islamic Republic of
آیاایشان سابقه انقلابی و مبارزاتی دارند که اینگونه حرف میزنند ؟
France
به سابقه اش چکار داری؟
ببین چی میگه؟