جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گفتگوی تلفنی لاوروف و کری درباره سوریه

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 451858
وزارت خارجه روسیه از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از ال‌بی‌سی خبرداد: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور و جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره بحران سوریه تلفنی گفتگو کرده‌اند.
 
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لاوروف و کری در این گفتگو درباره احتمالات راه حل سیاسی بحران سوریه با مشارکت دولت و معارضان ملی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
 
وزارت خارجه روسیه روز گذشته نیز اعلام کرده بود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگویی تلفنی درباره آغاز فرآیند سیاسی بین دولت سوریه و مخالفان گفتگو کردند.
 
وزارت خارجه روسیه در وب‌سایت خود اعلام کرد در این تماس تلفنی که به‌درخواست طرف آمریکایی انجام شد دو مقام درباره وارد ساختن دیگر بازیگران منطقه برای جلو راندن فرآیند سیاسی، نیز صحبت کردند.
 
این تماسهای تلفنی مکرر بعد از آن صورت می‌گیرد که وزرای آمریکا، روسیه،‌ ترکیه و عربستان سعودی پنج‌شنبه گذشته در وین، پایتخت اتریش، با یکدیگر دیدار کرده درباره بحران سوریه به گفتگو نشستند.
 
در پایان این نشست لاوروف تأکید کرد که درباره آینده دولت سوریه به هیچ توافقی دست یافته نشده است.
 
وی همچنین شایعات درباره بحث در مورد کنار گذاشته شدن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، از قدرت را رد کرده و اعلام نمود که تنها مردم سوریه می‌توانند درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *