شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
موگیرینی:

ایران بخشی از راه حل سوریه است

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 451644
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست چهارجانبه آمریکا، عربستان، روسیه و ترکیه درباره سوریه ابراز امیدواری کرد، ایران بخشی از راه حل در پایان دادن جنگ در این کشور باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه بعد از نشست چهارجانبه وین درباره تحولات سوریه گفت ایران می‌تواند بخشی از راه حل در سوریه باشد.
 
نشست چهارجانبه با محوریت بررسی بحران سوریه روز شنبه با حضور «جان کری»، «عادل‌الجبیر»، «سرگئی لاوروف» و «فریدون سینرلی اوغلو» وزرای خارجه آمریکا، عربستان، روسیه و ترکیه  امروز در وین، پایتخت اتریش برگزار شد و کشورها درباره امکان یافتن راهکاری برای حل بحران این کشور را بررسی کردند.
 
موگرینی، روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با جان کری و سرگئی لاوروف درباره سوریه گفت‌وگو کرده گفت: «همه ما تلاش کرده‌ایم در جهتی یکسان کار و همکاری کنیم، و آن رسیدن به نوعی فرایند سیاسی و نوعی انتقال سیاسی در سوریه است که بتواند اجازه استفاده از یک فرایند جامع و با رهبری سوریه را بدهد و به درگیری‌ها در این کشور پایان دهد.»
 
موگرینی در پاسخ به سوالی درباره حضور احتمالی ایران در نشست بعدی گفت: «شما موضع اتحادیه اروپا را می‌دانید... که تمامی بازیگران مربوط، اعم از بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید مشارکت داده شوند. این تعهد ما و رویکرد ما است.»
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «من، به ویژه بعد از توافقی که با ایران، در اینجا در وین داشتیم شخصاً با هیئت‌های بلندپایه ایرانی مذاکراتی طولانی در این باره داشته‌ام. کانال باز ما با ایران چیزی است که این روزها فعالانه از آن استفاده می‌کنیم.  امیدوارم ایران بتواند بخشی از این هدف مشترک باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *