دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
خبرگزاری آناتولی؛

بحران آب شرب در غزه

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 451114
نوار غزه سالانه به 45 میلیون متر معکب آب نیاز دارد که فقط از طریق احداث و راه‌اندازی دستگاه‌های تصفیه آب می‌توان آن را تامین کرد.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، مازن غنیم، رئیس سازمان آب فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "منطقه نوار غزه سالانه به 45 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد. این فقط با احداث و راه اندازی دستگاه‌های تصفیه آب ممکن است برآورده می‌شود".
 
وی با اشاره به پروژه تاسیس آب‌شیرین‌کن 500 میلیون دلاری که ماه گذشته از سوی سازمان آب فلسطین مطرح شد گفت: درصورت عدم اجرای هر چه سریعتر این پروژه، منطقه در آینده نزدیک با بحران بی سابقه آب روبرو خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با اسرائیل نیز تماس گرفته شده تا تضمین کند دستگاه مرکزی تصفیه آب را که قرار است احداث و راه اندازی شود مورد حمله قرار ندهد، ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.

غزه با جمعیت 1.8 میلیون نفری با مشکل کمبود آب شرب روبرو است. اهالی غزه اغلب چاه‌ آب حفر می‌کنند، اما گفته می‌شود که 96 درصد آبهای زیرزمینی این منطقه قابل استفاده نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *