جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

هشدار فرماندهان آمریکایی به العبادی

سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 451099
فرماندهان آمریکایی در دیدار با نخست وزیر عراق به وی درباره هرگونه همکاری با اتحاد روسیه-سوریه-ایران هشدار دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپوتنیک خبرداد: یک مقام آمریکایی گفت که در دیدار اخیر تعدادی از فرماندهان آمریکایی با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، به وی درباره هرگونه ائتلاف و همکاری با اتحاد روسیه-سوریه-ایران هشدار دادند.
 
این در حالی است که العبادی گفته بود که عراق امروز با جنگ بی رحمانه ای در مبارزه با داعش مواجه است و با روسیه درباره نابود کردن تروریسم رایزنی خواهد کرد.
 
پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد: "بین مسکو و بغداد تبادل اطلاعاتی وجود دارد. می‌دانید که اقدامات مرتبط با عملیات نیروهای نظامی روسیه در سوریه هماهنگ می‌شود،‌ می‌دانید که مرکز هماهنگی در حال فعالیت است، تبادل اطلاعات در سطوح مختلف در حال انجام است. این امر و نیز هماهنگی‌ها ادامه خواهند یافت."
 
هواپیماهای سوخو 25، سوخو 24 و سوخو 34 با پشتیبانی جنگنده‌های سوخو 30، پس از درخواست بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حملاتی را علیه مواضع داعش آغاز کردند.
 
مقامات روس و عراقی احتمال گسترش حملات هوایی روسیه از سوریه به عراق را رد نکرده‌اند. ماه گذشته، دو کشور مرکز اطلاعاتی بغداد را به همراه ایران و سوریه پایه گذاشتند تا اقدامات نظامی علیه گروه‌های افراطی را پایه‌ریزی کنند.
 
در اوایل ماه جاری، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد که اگر حملات روسیه در سوریه موفقیت‌آمیز باشند از بمباران مواضع داعش در کشور خودش نیز استقبال خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *