سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
ترامپ:

نیروهایمان را در عراق افزایش می دهیم

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 502316
رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که واشنگتن نیروهای خود را در عراق افزایش خواهد داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پایگاه خبری کاخ سفید نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با حیدر العبادی همتای عراقی خود، بر حمایت واشنگتن از بغداد تاکید کرد و گفت: آمریکا در جنگ علیه داعش در کنار مردم عراق است.

وی بر ضرورت افزایش نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد و پیروزی های اخیر ارتش عراق در موصل را تبریک گفت و ضمن تشکر از از رهبری العبادی، از کشته شدن تعداد زیادی از مردم عراق در نبرد با داعش اظهار تاسف کرد.

در این گفتگو، دو طرف بر همکاری های نزدیک نظامی دوجانبه تاکید و درباره آنچه تهدیدات ایران علیه منطقه خوانده می شود صحبت کردند. آنها همچنین بر شراکت بلند مدت ایالات متحده و عراق در چارچوب توافقتنامه استراتژیک آمریکا- عراق تاکید کردند.   

بغداد خواستار اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به عراق است. در ماه سپتامبر سال گذشته، پنتاگون از اعزام ۶۰۰ نظامی آمریکایی به عراق خبر داده بود. آمریکا در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نیرو در عراق دارد. دولت عراق ضمن تکذیب حضور نیروهای آمریکایی در عملیات بازپس گیری موصل اعلام کرده که فقط نیروهای عراقی در این نبرد شرکت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *