شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

آمریکا می‌بایست با مسکو ائتلاف کند

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 450513
کارشناس و تحلیلگر ارشد آمریکا در مسائل روسیه تأکید کرد که هیچ جایگزین مناسبی برای راه‌حل روسیه در سوریه وجود ندارد و بنابراین واشنگتن می‌بایست به ائتلاف تحت رهبری مسکو برای مقابله با تروریسم در سوریه بپیوندد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «استفان کوهن» کارشناس مطالعات روسیه دانشگاه «پرینستون» آمریکا تصریح کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در خصوص اهداف روسیه در سوریه صادق بوده است و برای دستیابی به آنها تلاش کرده است.
 
بنا به گزارش اسپوتنیک، کوهن تأکید کرد که آمریکا نتوانسته جایگزین مناسبی برای حل ناآرامی‌های سوریه ارائه دهد و می‌بایست به ائتلاف تحت رهبری مسکو برای مقابله با داعش در سوریه بپیوندد.
 
این کارشناس آمریکایی تصریح کرد که واشنگتن سه گزینه پیش روی خود دارد، اول اینکه همان کاری را انجام دهد که جنگ‌طلبان آمریکایی همچون سناتور «جان مک‌کین»، «کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و دیگر جمهوری‌خواهان از آن حمایت می‌کنند.
 
جمهوری‌خواهان و جنگ‌طلبان آمریکا به دنبال ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه و هدف قرار دادن جنگنده‌های روسی در صورتیکه این منطقه را نقض کند، می‌باشند.
 
به گفته کوهن، دومین گزینه، عقب‌نشینی واشنگتن از سوریه و به تماشا نشستن عملیات نظامی و دستاوردها روسیه و همپیمانان این کشور در سوریه است.
 
وی تأکید کرد که سومین راه، پیوستن آمریکا به روسیه است و گزینه سومین در واقع بهترین گزینه برای دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به حساب می‌آید.
 
کوهن تأکید کرد، دلیل اصلی که آمریکا می‌بایست در مبارزه با داعش از روسیه حمایت کند این است که راهبرد واشنگتن برای پایان دادن به ناآرامی‌های سوریه شکست خورده است و این در حالی است که روسیه ظاهراً در زمان حال حرکت می‌کند.
 
وی همچنین تصریح کرد که پوتین درباره آنچه که در سوریه انجام می‌دهد کاملاً صادق است  و گفت: « پوتین اعلام کرده که پیش از اینکه تروریسم در شکل داعش و القاعده و دیگر گروه ها و سازمان های تروریستی گسترش پیدا کند، منافع امنیت ملی روسیه ایجاب می کند که به مقابله با تروریسم در خاورمیانه بپردازد. تروریسم تهدید مستقیمی برای روسیه است. او در حال حاضر با ائتلاف خود حملات نظامی صورت داده است و از ما می‌خواهد که به وی بپیوندیم».
 
کوهن ادامه داد که پوتین ارتش تحت رهبری دمشق را تنها نیروی توانمند برای مهار افراط‌گرایان در سوریه می‌داند و به همین دلیل از بشار اسد حمایت می‌کند.
 
آمریکا نیز از طرف خود تلاش کرده است تا دو جناح برای مبارزه با اسد و داعش به وجود آورد. این ابتکار عمل آمریکا هیچ تأثیر مشهودی ندارد.
 
این کارشناس آمریکایی تأکید کرد: «شما به یک ارتش واقعی نیاز دارید تا بمباران‌ها را انجام دهد و قلمرو را بازپس گیرد. آمریکا چنین چیزی ندارد. ما قصد نداریم ارتش زمینی اعزام کنیم. جایگزین آنچه که پوتین پیشنهاد می‌دهد، چه چیزی است؟ هیچ جایگزینی وجود ندارد».
 
کوهن تأکید کرد که اروپا تا حد زیادی رویکرد روسیه را بعنوان رویکرد درست می‌داند و اکثر اروپایی‌ها از آنچه که پوتین در سوریه انجام می‌دهد حمایت می‌کنند.
 
وی در اینباره گفت: «اروپا در حال حاضر از نظر سیاسی به سمت روسیه گرایش پیدا کرده است زیرا بحران پناهجویان تا حد زیادی در نتیجه جنگ داخلی سوریه به وجود آمده است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *