سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 4 Jun 2024
 
۲

انتقاد از رفتارانفعالی دولت علیه امارات

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 449678
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: مسئولان وزارت خارجه به جای اینکه خود را به مقامات اروپایی و آمریکایی عرضه کنند باید با کشورهایی همچون امارات چنان برخوردی داشته باشند که آنها بدانند ملت ایران با عزت به راه خود ادامه می‌دهد.
به گزارش جهان، محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رفتار ناشایست مقامات کشور امارات در بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی، گفت: هر کشوری که به استکبار جهانی و به ویژه آمریکا و به ویژه صهیونیسم بین‌الملل وابستگی داشته باشد اخلاق در میان سردمداران آن کشور معنا ندارد و رفتارهای ‌آنها رفتارهای به دور از منطق و از سر زورگویی است.
 
وی افزود: سردمداران این کشورها از یک سو با مردم خود چنین رفتارهای اهانت‌آمیزی دارند و از سوی دیگر با کسانی که به آن کشور وارد می‌شوند این گونه رفتارهایی را دارند که از جمله آن می‌توان به رفتار آنها با معلمان ایرانی در آن کشور اشاره کرد و این رفتار برگرفته از رأس حکومت کشور امارات است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: زور سردمداران این کشورها تنها به کسانی می‌رسد که برای خدمت به آن کشورها می‌روند و در مقابل استکبار و صهیونیسم بین‌الملل همانند مومی در دست آنها هستند.
 
کوثری با انتقاد از رفتار انفعالی وزارت امور خارجه در قبال این موضوع خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه از این حالت انفعالی باید خارج شود و به جای اینکه خود را به سیاستمداران اروپا و آمریکا عرضه کنند، با کشورهایی همچون امارات به گونه‌ای برخورد کنند که آنها بدانند ملت ایران با عزت و سربلندی به راهشان ادامه می‌دهند.
 
وی در پایان گفت: وزارت امور خارجه باید اقدامات حضور و تحرک خود را به گونه‌ای به نمایش بگذارد که کشورهایی همچون امارات بدانند که ما با کسی تعارف نداریم و تا زمانی ما همسایه و برادر هستیم که رعایت اخلاق را با ایرانی‌های مقیم آن کشور داشته باشند و اگر غیر از این باشد ما رفتاری دیگری را با آنها خواهیم داشت که به ضرر آنها تمام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *