پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آزادی‌معلمان بازداشت‌شده ظرف ۲۴ساعت

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 449869
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون در خصوص بازداشت معلمان در امارات را اعلام کرد.
به گزارش جهان، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص جلسه‌ای که دقایقی پیش با وزیر آموزش و پرورش و معاون وزارت امور خارجه در مجلس برای رسیدگی به وضعیت معلمان بازداشت‌شده در امارات برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا بازداشت معلمان ایرانی توسط امارات را محکوم می‌کنیم.
 
وی افزود: رفتار اماراتی‌ها در خصوص معلمان، زننده و توهین‌آمیز بوده است و آنها را با دستبند و پابند و به شکلی که در قرون وسطی با غل و زنجیر با زندانیان رفتار می‌کردند، با این معلمان رفتار شده است.
 
زاهدی تصریح کرد: دولت و وزارت امور خارجه باید قاطعانه این حرکت زشت، غیردیپلماتیک و غیرانسانی اماراتی‌ها را پاسخ دهد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه‌ای که پیرامون این موضوع برگزار شد، گفت: مصوب شد وزیر امور خارجه و در صورت لزوم رئیس‌جمهور به این موضوع ورود پیدا کنند و ظرف 24 ساعت نسبت به آزادی معلمان بازداشت‌شده در امارات اقدام کنند.
 
وی افزود: همچنین قرار شد مستنداتی جمع‌آوری کنیم که چرا در روند انجام رسیدگی به امور این معلمان تسامح شده است.
 
زاهدی در پاسخ به این پرسش که آیا قصوری در این خصوص از سوی ایران اتفاق افتاده است، اظهار کرد: یقین داریم که این کار سیاسی بوده است، زیرا اماراتی‌ها با حمایت از داعش در جریانات سوریه و یمن ضربه خورده‌اند و به تلافی از شکست‌ها به دنبال سرپوش گذاشتن روی کارهای خودشان هستند.
 
وی گفت: جلسه دیگری تا ظهر فردا چهارشنبه در وزارت امور خارجه با حضور نماینده کمیسیون آموزش مجلس برای پیگیری این موضوع برگزار خواهد شد.
 
زاهدی تأکید کرد: معاون کنسولی وزارت امور خارجه پیگیری‌کننده آزادی معلمان زندانی در امارات شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *