سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

طرح مجلس‌ آمریکا برای خوردن پول ایران

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 447731
مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرحی رئیس‌جمهور این کشور را از لغو تحریم‌های ضدایرانی تا زمانی که تهران غرامت تعیین شده در دادگاه‌های آمریکا را پرداخت نکند، منع کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن تا زمانی که ایران غرامت‌های مشخص شده در دادگاه‌های این کشور را به آنچه قربانیان آمریکایی تروریسم می‌نامند، پرداخت نکند، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، اختیار لغو تحریم‌های ضد ایرانی را نخواهد داشت.

۲۵۱ نماینده مجلس نمایندگان به این طرح رأی مثبت داده و ۱۷۳ نفر نیز با آن مخالفت کردند.

دادگاه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند ایران باید به قربانیان حملاتی چون بمبگذاری پادگان آمریکایی‌ها در بیروت (۱۹۸۳) و بمبگذاری برج‌های خبر در عربستان (۱۹۹۶) غرامت پرداخت کند. این دادگاه‌ها مدعی هستند ایران با این عاملین این حملات در ارتباط بوده است.

سرویس تحقیقات کنگره اعلام کرده که ایران باید ۴۳.۳ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

برای اینکه این طرح تبدیل به قانون شود باید توسط مجلس سنای آمریکا نیز تصویب شده و همچنین اوباما هم آن را تأیید کند. دولت آمریکا بارها اعلام کرده هر طرحی را که مانع اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شود وتو خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *