سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

محدودیت آلمان برای پذیرش آوارگان سوری

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 447279
«یواخیم گاوک» گفت آلمان در پذیرش پناهجویان با محدودیت هایی روبرو است و نمی تواند شمار بیشتری از آنان را بپذیرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، رئیس جمهور آلمان از محدودیت این کشور در پذیرش پناهجویان بیشتر خبر داد و از کشورهای دیگر خواست آنها را در این زمینه کمک کنند.

«یواخیم گاوک» رئیس جمهور آلمان هشدار داد این کشور برای کمک به پناهجویان نیاز به کمک سایر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی دارد. وی گفت: هرچند ما برای پذیرش پناهجویان همیشه مشتاق هستیم ولی با محدودیت هایی روبرو ایم که سایر کشورها با آن مواجه می شوند.

اظهارات رئیس جمهور آلمان کمی محتاط تر از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور بیان شد. مرکل پیش از سخنان رئیس جمهور گفته بود کشورش نمی تواند با سیل عظیم مهاجران روبرو شود. پیشتر سخنگوی دولت آلمان گفته بود این کشور به این نتیجه رسیده است که کشور باید تنها به مهاجرانی کمک کند که واقعاً به کمک نیاز دارند.

وی گفت در حال حاضر کشور در نگهداری از پناهجویان با مشکلاتی روبرو است. روز یکشنبه در درگیری بین گروههای پناهجو ۱۴نفر زخمی شدند. پناهجویان در چادرهای موقتی نگهداری می شوند که دولت آلمان در فرودگاه متروکه برای آنها ساخته است.

پلیس آلمان در نظر دارد پناهجویان را با توجه به دین و فرهنگشان از یکدیگر جدا نگه دارد تا از بروز چنین درگیری هایی جلوگیری کند. دولت مرکزی آلمان هفته گذشته با هزینه ۴ میلیارد دلاری برای کمک به پناهجویان در ۱۶ ایالت خود موافقت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *