يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

استقبال گلوله‌ای ترکیه از آوارگان سوری

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 478732
یکی از اعضای سازمان عفو بین الملل با انتقاد از افزایش شمار پناهجویان سوری که هدف گلوله نیروهای مرزی ترکیه قرار می گیرند، گفت که این مسئله به امر رایجی تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «اندرو گاردنر» یکی از محققین سازمان عفو بین الملل در گفتگو با خبرگزاری «راشاتودی» اذعان داشت که اقدام نیروهای ترکیه در هدف قرار دادن پناهجویان سوری که در مناطق مرزی سرگردان هستند به امری روزانه و عادی تبدیل شده است.

وی ضمن انتقاد از این رفتار مرزبانان ترک تاکید کرد که این مسئله اخیرا شدت بیشتری به خود گرفته است.

به گفته گاردنر، شرایط حاکم بر سوریه موجب افزایش شمار پناهجویانی شده است که از سوی نیروهای مرزی ترکیه هدف گلوله قرار می گیرند و هر روز گزارش هایی مبنی بر زخمی شدن دو تا سه پناهجوی سوری ارائه می شود.

در این میان، نیروهای ترکیه ادعا می کنند که هدف از این اقدام غیر انسانی تامین امنیت مرزی است چرا که در باره هویت واقعی آنهایی که تلاش به عبور از مرز را دارند اطلاع کافی وجود ندارد.

اظهارات محقق سازمان عفو بین الملل در حالی مطرح می شود که ترکیه دیروز دوشنبه در نشستی که با سران اتحادیه اروپا داشت با ادعای تلاش برای فرونشاندن بحران مهاجرت و تامین رفاه پناهجویان، سه میلیارد یورو کمک مالی افزون بر سه میلیار یورویی که پیشتر وعده داده شده بود، مطالبه کرد.  

اقدامات دولت آنکارا در حمایت از گروه های معارض سوری با هدف براندازی دولت دمشق یکی از دلایل اصلی بی ثباتی سوریه و آوارگی مردم این کشور عنوان می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *