شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تسلیت امیر کویت به روحانی+عکس

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 447203
امیر کویت در دیدار با رئیس جمهور کشورمان کشته شدن شماری از حجاج ایرانی را در حادثه منا تسلیت گفت.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «شیخ صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت در بدو ورود دکتر حسن روحانی به سالن برگزاری نشست توسعه پایدار در سازمان ملل فاجعه منا و کشته شدن شماری از مردم ایران را به رئیس جمهور کشورمان تسلیت گفت.

وقتی رئیس جمهور وارد سالن شد امیر کویت به سرعت از صندلی‌اش بلند شد؛ فاصله چند متری را طی کرد و به صندلی دکتر روحانی رسید، دو دست او را گرفت و به نمایندگی از مردم کشورش به رئیس جمهور ایران تسلیت گفت.


وزیر خارجه کشورمان نیز در این رابطه گفت: دیروز بعد از اینکه روش مذاکره مستقیم با سعودی‌ها جواب نداد با امیر کویت که برای شرکت در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است ملاقات کوتاهی داشتم و از ایشان خواستم که مداخله کند. ایشان با پادشاه عربستان صحبت کردند و از امروز بعد از این گفت‌وگو و سایر رایزنی‌ها شاهد این بودیم که شرایط یک مقداری بهتر شده است و دوستان ما در کنسولگری ایران در جده توانسته‌اند به بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری جان باختگان مراجعه کنند و تعداد بیشتری از جان باختگان را شناسایی کنند.


محمد جواد ظریف با اشاره به آمار جان باختگان، مجروحان و مفقودان ایرانی در فاجعه منا ادامه داد: وظیفه تلخ بازگرداندن جان‌باختگان به کشور را بر عهده داریم که باید در ساعت‌های آینده آن‌ها از مکه به جده و از جده به کشور منتقل شوند و‌‌ همان طور که گفتم از امروز صبح میزان همکاری آن‌ها به دلیل تماس‌هایی که آقای رئیس‌ جمهور و بنده داشتیم با استفاده از حضور مقامات در اینجا یک مقداری نسبت به روزهای گذشته بهتر شده و تسهیلات بیشتری در اختیار دوستان ما در آن منطقه قرار داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *