شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تعویق تعیین تکلیف نماینده ایران در اسکار

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 446613
از یک هفته گذشته گمانه زنی‌های رسانه ای در مورد انتخاب معرفی فیلم «محمدرسول الله (ص)» در رسانه ها مطرح شده است؛ حرف و حدیثهایی که دور از واقعیت نیست چون که قابلیتهای فنی و تولید بین المللی فیلم ، احتمال این انتخاب را بیشتر می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چندسالی است که به اواخر شهریورماه و نزدیک شدن به پایان مهلت معرفی نماینده ایران برای اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، رسانه های سینمایی گمانه‌زنی‌های خود را شروع می‌کنند.

اگر چه ممکن است اواخر آذرماه که پیش فهرست نامزدهای جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اعلام می شود سینمای ایران از ورود به رقابت‌ها بازبماند. اما خواه نا خواه انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار امتیاز خاص شده است.

امسال فهرستی کوتاه شامل شش فیلم تنظیم شده است که نماینده ایران در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در نهایت از میان این عناوین انتخاب می‌شوند.

«در دنیای تو ساعت چند است؟ » ساخته صفی یزدانیان، «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی اعتماد، «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری و «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی.

همچنین فیلم های «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن، «سیزده» ساخته هومن سیدی، «ملبورن» ساخته نیما جاویدی و «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی از لیست اولیه حذف شده‌اند.

فرشته طائرپور، محمد بزرگ نیا، شهرام جعفری نژاد، سید روح الله حسینی، شادمهر راستین، رسول صدرعاملی، محمدرضا هنرمند، آرش امینی و امیر اسفندیاری از اعضای هیات انتخاب کننده نماینده ایران برای معرفی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هستند.

از هفته گذشته، گمانه زنی‌های رسانه‌ای در مورد انتخاب معرفی فیلم «محمدرسول الله (ص)» در رسانه ها مطرح شده است. البته این گمانه زنی دور از واقعیت نیست چون که قابلیتهای فنی و تیم تولید بین المللی فیلم «محمدرسول الله (ص)»، احتمال این انتخاب را بیشتر می‌کند.

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار جوابگو نبود ولی در تماسی که با فرشته طائرپور داشتیم گفت: هنوز یک جلسه دیگر باقی است و هنوز فیلم انتخاب نشده است.

آرش امینی یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب کننده نماینده ایران برای معرفی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان گفت: تا سه شنبه نام فیلم منتخب ایران برای اسکار اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *