سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۱
نامه جمعی از اعضای پژوهشگاه علوم انسانی به فرهادی؛

هشدار درباره عملکرد غیرپژوهشی و سیاسی رئیس در سایه و میهمانان ناخوانده پژوهشگاه علوم انسانی

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 446024
در این نامه ضمن تاکید بر بی سابقه بودن حاکم شدن فضای سیاسی و جبهه بندی در پژوهشگاه، به یک باند خاص اشاره شده که به شهرت و حیثیت علمی و بی طرفی این نهاد آسیب زده است.
هشدار درباره عملکرد غیرپژوهشی و سیاسی رئیس در سایه و میهمانان ناخوانده پژوهشگاه علوم انسانی
گروه سیاست جهان نيوز - جمعی از اعضای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی نامه ای سرگشاده به وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری، با تشریح وضعیت کنونی پژوهشگاه و ابراز نگرانی از حاشیه‌های سیاسی و جناحی ایجاد شده در این نهاد علمی، خواستار انتصاب فردی علمی و غیرحناحی به ریاست پژوهشگاه و پایان یافتن وضعیت کنونی شدند.

در این نامه ضمن تاکید بر بی سابقه بودن حاکم شدن فضای سیاسی و جبهه بندی در پژوهشگاه، به یک باند خاص اشاره شده که به شهرت و حیثیت علمی و بی طرفی این نهاد آسیب زده است. نویسندگان نامه از وزیر علوم خواسته اند در راستای سیاست دولت یازدهم مبنی بر حفظ کرامت محیط های علمی، نسبت به حل مشکلات این پژوهشگاه اهتمام ورزد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر فرهادی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

به استحضار می رساند پژوهشگاه علوم انسانی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی علوم انسانی جایگاه رفیع و ویژه­ای در آموزش عالی کشور دارا می باشد . اما متاسفانه از دوره ریاست مرحوم دکتر صادق آیینه وند علیرغم خدمات و تلاش علمی آن مرحوم ، معدود افرادی که اولویت مسائل سیاسی و جناحی خود را مقدم بر اعتلای علمی پژوهشگاه می دانستند در اطراف ایشان مجتمع شده و مشکلات و مسائل زیادی برای این مرکز معتبر پژوهشی ایجاد نموده‌اند که از مهم ترین آنها می توان به موضع گیری های خاص و طومار نویسی های سیاسی غیر مرتبط با علوم و تحقیقات اشاره نمود، مسائل و جبهه بندی هایی که تا کنون پژوهشگاه از آن برکنار و مصون مانده بود. متاسفانه گروهی که می‌توان آنان را «باند خاص» نامید به سرکردگی آقای دکتر م.ح (رئیس در سایه) که گویا صلاحیت ایشان در مناصب مدیریتی در دولت فعلی هم مردود شده است، از پژوهشگاه علوم انسانی سر بیرون آورده و سردمدار جریانی شده که به شهرت و حیثیت علمی و بی طرفی پژوهشگاه لطمه جدی وارد نموده است و عجبا که نامبرده و معدود افراد این گروه مهمانان ناخوانده ای هستند که به دفعات نه تنها برای صاحب خانه دردسر ایجاد نموده ، بلکه باب سلب اختیار مسئولین مربوطه و عزل و نصب و دخالت های ناصواب در این محیط علمی را مفتوح داشته اند. مسلم است که ادامه این وضعیت نه تنها با سیاست های علمی اعلام شده وزارت علوم و شخص وزیر مبنی بر رعایت نمودن خط قرمزهای نظام مطابقت ندارد، بلکه ضمن وارد نمودن لطمه جدی به شان تحقیقاتی پژوهشگاه، منافی صبر و متانت علمی اساتید ، کارشناسان و کارمندان محترم این مجموعه خواهد بود. با این وصف و با توجه به حساسیت و تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتقا ، اعتلاء و تحول علوم انسانی و سیاست های اعلام شده دولت یازدهم مبنی بر حفظ کرامت محیط های علمی، از جنابعالی تقاضامندیم ضمن توجه ویژه به پژوهشگاه علوم انسانی نسبت به حل مسائل و مشکلات و دخالت های خارج از این نهاد بزرگ پژوهشی اقدام لازم را مبذول بفرمایید و با نصب مدیریت غیر جناحی و معتبر علمی «امید دوباره» و «تدبیر» را به پژوهشگاه باز گردانید.



با تشکر

جمعی از روسای پژوهشکده ها و گروه ها، اعضای هیئت علمی ، کارشناسان و کارمندان پژوهشگاه علوم انسانی»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزارت علوم خواهشا دست از سیاسی کاری بر دار و به داد دانشگاه ها برس...
وضعیت علمی کشور رو در بیابید