شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
در نامه جمعی از دانشجویان بورسیه به وزیر علوم مطرح شد؛

دلیل موضع‌گیری خلاف واقع شما، ارائه مشاوره‌ شبهه‌ناک از سوی اتهام زنندگان به بورسیه‌ها است

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 443886
در نامه دانشجویان بورسیه آمده است: متاسفانه شخص حضرتعالی اعتماد زیادی را، برخلاف توصیه دلسوزان، به متهمان اصلی و بانیان یکی از غلط ترین کارهای سال های اخیر مانند آقای صدیقی وتیم تحت مدیریت ایشان در سازمان امور دانشجویان روا می دارید.
دلیل موضع‌گیری خلاف واقع شما، ارائه مشاوره‌ شبهه‌ناک از سوی اتهام زنندگان به بورسیه‌ها است
به گزارش جهان، جمعی از دانشجویان بورسیه، در نامه خطاب به وزیر علوم نوشتند: مشکل ساختگی اکثر قریب به اتفاق دانشجویان بورسیه نه تنها هنوز حل نشده بلکه حتی بیشتر هم شده است و فقط با لطایف الحیل تغییر ظاهر داده اند.

متن نامه جمعی از دانشجویان بورسیه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
با سلام و تحیت

مدت زمان قابل توجهی از بیانات سیزدهم تیرماه ۱۳۹۴ رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه ­های کشور گذشته است اما پاسخ شایسته­ ای از طرف وزارت تحت مدیریت شما، به مطالبات به حق ایشان داده نشده است. علاوه بر این عدم تمکین به منویات معظم له، طی این مدت زمزمه­ هایی هم از این وزارت به گوش می­ رسد که نشان دهنده ادامه روش غلط دو سال اخیر در ارتباط با بورسیه­ های وزارت علوم است.

گرچه در این مدت حرکت­هایی نمایشی از سوی وزارت به اجرا درآمده است اما مشکل ساختگی اکثر قریب به اتفاق دانشجویان بورسیه نه تنها هنوز حل نشده بلکه حتی بیشتر هم شده است و فقط با لطایف الحیل تغییر ظاهر داده اند. بر اساس اطلاعات و اسناد جمع آوری شده ما معتقدیم ، وزارت علوم در مورد همین ۱۷۰ نفر ادعایی (بلاتکلیف) توافقات کمیته ۵ نفره را رعایت نکرده است:

۱- فرمول معدل (کارشناسی*۳+کارشناسی ارشد*۲=۷۰) که مورد تایید کمیسیون های آموزش و اصل نود و همچنین خود شما بوده، رعایت نشده است.

۲- بیش از ۵۸ نفر از دانشجویان بورسیه دارای "حکم بورس دولت جمهوری اسلامی ایران" می باشند که به تصریح قوانین حقوقی و گفته خود شما احکام آنها غیر قابل بازگشت است اما وزارت علوم به این وعده خود نیز عمل نکرده است و متاسفانه درصد قابل توجهی از این دانشجویان در این گروه ۱۷۰ نفر قرار دارند.

۳- دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز که بنا بر اظهارات وزیر علوم مشکل آنها حل شده است در بین این لیست حضوری پر رنگ دارند.

۴- افراد فارغ التحصیل نیز علی رغم وعده وزارت مبنی بر عدم ورود به پرونده آنان، در لیست مذکور قرار دارند.

۵- نکته قابل توجه وجود افرادی است که در این لیست ۱۷۰ نفره نیستند اما نامه لغو بورس آنها به دانشگاه ها ابلاغ شده است و هنوز مشکل آن ها پا برجاست.

متاسفانه شخص حضرتعالی اعتماد زیادی را، برخلاف توصیه دلسوزان، به متهمان اصلی و بانیان یکی از غلط ترین کارهای سال های اخیر مانند آقای صدیقی وتیم تحت مدیریت ایشان در سازمان امور دانشجویان روا می دارید. نتیجه گیری های مبتنی بر این مشاوره های شبهه ناک، باعث برخی موضع گیری های خلاف واقع از سوی شما شده است و متاسفانه این مساله برای اعتبار وزارت علوم چندان خوشایند نیست.

همچنین ما دانشجویان بورسیه پیشنهاد می کنیم که سازمان بازرسی کل کشور در راستای وظایف و اختیارات قانونی خود، جهت بررسی همین لیست ۱۷۰ نفره ادعایی، هم در تعداد، هم در شرایط تک تک آنان، به همراه: "نماینده دادستان دیوان محاسبات"، "مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها" ، "یکی از اعضای کمیته ۵ نفره" و "وکیل قانونی یا نماینده خود دانشجویان بورسیه" به راستی آزمایی اقدامات وزارت علوم در جهت تنویر افکار عمومی، بپردازد و نتیجه را رسما به افکار عمومی و مراجع ذی صلاح دخیل در موضوع اعلام نماید. امید است صداقت در عمل و گفتار همواره سرلوحه مسئولین محترم قرار گیرد.

بااحترام
جمعی از دانشجویان بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *