جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سردار نقدی:

خط امروز دشمن نفوذ فرهنگی است

دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 445687
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر فرد باید به نوبه خود سدی در برابر افکار دشمن ایجاد کند چرا که دشمن زندگی سالم و بدون دغدغه را در گرو آزادی‌های بی‌اندازه شخصی و سبک زندگی غربی می‌داند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی عصر دیروز در جلسه مجمع شورای بسیج که در سالن جلسات کانون بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خط امروز و مهم دشمن نفوذ است و خطرناک‌ترین نوع نفوذ نفوذ، نفوذ فرهنگی است.

وی با بیان اینکه نفوذ یعنی تغییر باورها و ادراک‌سازی اشتباه، تغییر درک از واقعیت، تصریح کرد: باید هر بسیجی به دنبال راه‌های این نفوذ باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مهمترین معبر برای نفوذ در اندیشه مردم گزینه بهبود معیشت و اقتصاد در ایران است که دولتهای غربی این امر را مشروط به ارتباط با آمریکا می‌دانند.

این مسئول ادامه داد: هر فرد باید به نوبه خود سدی در برابر این افکار دشمن ایجاد کند چرا که دشمن زندگی سالم و بدون دغدغه در گرو آزادی‌های بی اندازه شخصی و سبک زندگی غربی می‌داند.

نقدی با بیان اینکه اکنون این سوال مطرح است که آیا با دوستی با آمریکا اقتصاد ایران پیشرفت می‌کند یا نه؟، گفت: شکوفایی اقتصاد نیازمند شش عنصر مادی بوده که شامل نیروی انسانی که در آن جوانترین کشور دنیا هستیم و ۹۰۰ هزار تحصیلکرده بیکار داریم، دانش و فن‌آوری که در آن پرشتاب‌ترین سرعت پیشرفت علم را داریم، مواد اولیه که ایران جزء غنی‌ترین آنها محسوب می‌شود، انرژی که ایران رتبه نخست انرژی فسیلی جهان را دارد، بازار مصرف که ۸۰ میلیون نفر در داخل و ۴۰۰ میلیون نفر در همسایگی کشورمان با تقاضای بالا زندگی می‌کنند و سرمایه مالی که ۸۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی طبق اعلام بانک مرکزی در بانک‌های ما وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران کشوری منحصر به فرد است که شش عامل مادی پیشرفت اقتصاد را دارد و دلیل اینکه با وجود چنین عناصر مهمی اقتصادمان به شکوفایی نمی‌رسد این است که فرهنگ کار و دانش را نداریم، خودباوری و همت لازم وجود ندارد، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در کشور اعمال نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: اما این مشکلات را خارجی‌ها نمی‌توانند برای ما حل کنند و در واقع دو نگاه برای پیشرفت اقتصادی مطرح است که یکی از آنها اقتصاد مقاومتی و دیگری اقتصاد عاریتی است که نگاه اقتصاد عاریتی نگاه عقیم است و هیچوقت جواب نمی‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *