جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نفت از داوران به AFC شکایت می‌کند

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 445633
مدیرعامل تیم نفت می‌گوید برایمان غیرقابل باور بود که صداوسیما به موضوعی ملی این چنین بی مهری می‌کند و در عین حال از اقدامت حسن روشن برای ورود تماشاگران ایرانی به استادیوم امارات قدردانی می‌کند.
به گزارش جهان ، منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره بازی الاهلی و نفت اظهار کرد: ما انتظار داشتیم که صداوسیما به عنوان یک رویداد ملی بازی نفت تهران و الاهلی امارات را مستقیم پخش کند، در حال حاضر کشورهای حوزه خلیج فارس از ورزش بهره‌برداری سیاسی می‌کنند و تیم کشور ما در امارات بسیار اذیت شد چون آنها فضای سنگینی را علیه تیم به راه انداخته بودند.

وی ادامه داد: تمام تیم‌های عربی بیانیه‌ای در حمایت از تیم الاهلی داده بودند. جو ورزشگاه کاملا به نفع اماراتی‌ها بود به طوری که حتی سرود ملی کشورمان را پخش نکردند و فقط سرود امارات را پخش کردند و به اکثر تماشاگران شال‌هایی را داده بودند که به نوعی تهییج عمومی بود. آنها از سربازهایی که ظاهرا اماراتی بودند و در یمن کشته شده بوند بهره‌برداری سیاسی کرده بودند.

قنبرزاده افزود: علی‌رغم همه کار رسانه‌ای و فعالیت‌هایی که امارات برای تهییج عمومی کرده بود حتی این بازی توسط صداوسیمای ما که رسانه‌ای ملی است پوشش داده نشد.

مدیرعامل تیم نفت تهران با اشاره به بدقولی صداوسیما گفت: واقعا زشت است که صداوسیما بگوید بازی نفت تهران و الاهلی امارات از شبکه سوم سیما پخش می‌شود ولی برای حرف خودش هم اعتبار قائل نباشد و این بازی را پخش نکند و این موضوع موجب دلخوری کل سیستم ورزش کشورمان شد.

وی تاکید کرد: انتظار دارم مدیران ارشد صداوسیما این موضوع را بررسی کنند چرا که پخش نکردن این بازی حساس نشانه عدم حمایت از فوتبال کشور و دهن‌کجی به یک رویداد ملی کشور ما بود نه فقط تیم نفت.

قنبرزاده، ادامه داد: انتظار داشتیم که صداوسیما در این رویداد بین‌المللی یار دوازدهم تیم نفت ایران باشد ولی یار ایران نبود که هیچ بلکه یک یار اخراجی نفت ایران بود و به نوعی ما از پیش یک یار اخراجی به نام صداوسیما را در تیم کشورمان داشتیم و برای ما واقعا غیرقابل باور بود که این طور به این موضوع ملی بی‌مهری شود.

قنبرزاده با بیان اینکه نباید معیار صداوسیما مسائل مالی باشد، گفت: به اعتقاد من باید شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما تجدیدنظر کند و از طیف‌های مختلف در این مورد نظرخواهی کند. چون صداوسیما یک ارگان ملی است و نباید معیارش فقط مسائل مالی باشد. متاسفانه صداوسیما بازی را پخش نکرد و گفت که هزینه‌های زیادی دارد در حالی که در پخش تبلیغات این هزینه‌ها را قطعا در می‌آورد. علاوه بر این باید بدانیم که همه مسائل، مسائل مالی نیست و جنبه‌های ملی هم باید در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: متولیان فوتبال کشور ما باید به این قضیه ورود کنند. اعتقاد شخصی‌ام این است که اگر اتحادیه فوتبال ما NGO بود بهتر می‌توانست به این مسائل ورود کند چراکه صداوسیما پولی از بابت تبلیغات به باشگاه‌ها نمی‌دهد و هرطور که می‌خواهد رفتار می‌کند و من فکر می‌کنم این توهین‌ها غیرقابل باور برای فوتبال کشور ما باشد. انتظارمان این است که رییس محترم صداوسیما به عنوان یک بحث اجتماعی به این موضوع ورود کند.

وی افزود: این صحبت‌های ما درباره صداوسیما از روی عصبانیت و تعصب خاص نیست بلکه من به عنوان یک ایرانی با رییس صداوسیما درد دل می‌کنم چون می‌دانم انسانی ارزشی است و از خانواده معظم شهدا است و سال‌ها در صداوسیما کار کرده و من نیز به عنوان فردی از خانواده شهدا با رییس صداوسیما درد دل می‌کنم و جامعه ایثارگران و شهدا هم از رییس صداوسیما به عنوان یک فرد ارزشی توقع دارند که در این موارد اجتماعی ورود کنند و شخصا این موضوع را پیگیری کنند چون فقط تیم نفت ایران نبود که مورد بی‌مهری قرار گرفت بلکه یک کشور مورد بی‌مهری قرار گرفت.

مدیرعامل تیم نفت تهران تاکید کرد: اینکه اعلام کنند که مسابقه نفت و الاهلی پخش می‌شود و به این حرفشان وفادار نباشند زیبنده یک شخص ارزشی نیست.

قنبرزاده درباره عملکرد بازیکنان نفت در بازی با الاهلی گفت: با همه این توضیح‌ها بازیکنان ما در هوای امارات بازی خوبی انجام دادند ولی متاسفانه بازی پخش مستقیم نشد.

قنبرزاده درباره عملکرد داوری اظهار کرد: پنالتی که علیه ما گرفتند دقیقا براساس جو سنگین ورزشگاه بود که داور تحت تاثیر قرار گرفت و به اعتقاد اکثر کارشناسان می‌توانست پنالتی نباشد. علاوه بر این در یک صحنه خطای هندی به نفع ما شد که داور نگرفت. جو سنگین ورزشگاه و کشور امارات روی داوری تاثیر منفی داشت و در داوری هم حق ما ضایع شد. در حالی که حتی می‌توانست تیم ما برنده از زمین بیرون بیاید.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توانید اعتراضاتی را که به داوری دارید را قانونا اعلام و پیگیری کنید گفت: ما در حال تنظیم اعتراض هستیم.

او ادامه داد: ایرانی‌های زیادی برای دیدن بازی به استادیوم امارات آمده بودند که به تعداد کمی اجازه ورود دادند. جا دارد از حسن روشن و سفارت جمهوری اسلامی ایران خیلی تشکر کنم. حسن روشن سه، چهار روز قبل در آنجا بود و با ارتباطاتی که آنجا داشت خیلی از مشکلات ما حل شد. تماشاگرهای ایرانی را اصلا نمی‌خواستند راه دهند اما با پیگیری‌هایی که حسن روشن کرد و تلاش‌هایی که انجام داد یک بخشی را برای ایرانی‌های مقیم دوبی مشخص کردند و تماشاگران ایرانی علی‌رغم محدودیت‌هایی که در آنجا بود بسیار تیم را تشویق کردند.

او افزود: اگر تصاویر ضبط شده را ببینید بین دو نیمه، پلیس ضد شورش امارات، سگ‌هایی را جلوی تماشاگران ایرانی مستقر کردند که این موضوع نوعی توهین بود. من که تا به حال ندیدم در یک ورزشگاه سگ‌های ضد شورش بگذارند. این موضوعات هیچ انعکاس رسانه‌ای پیدا نکرد و هر وقت صداوسیمای ما مسابقه‌ای را انعکاس نمی‌دهد مسلما صدای ما به جایی نمی‌رسد و اگر این مسابقه توسط صداوسیما انعکاس داده می‌شد اصلا امکان داشت در مجامع بین‌المللی فوتبال درباره این بی‌احترامی‌ها و اقدامات خلاف قانون اماراتی‌ها، طرح شکایت کرد. حضور سگ‌های پلیس جلوی تعداد اندک تماشاگران ایرانی واقعا توهین بود.

قنبرزاده با اشاره به کمک‌های حسن روشن و سفیر ایران در امارات گفت: در مسائل دیگر هم اماراتی‌ها مشکلات و معضلاتی را برای ما به وجود آوردند. من از شخص سفیر و حسن روشن بسیار ممنون هستم. حسن روشن چند روز برای تیم نفت به صورت شبانه روزی وقت گذاشت و اطلاعات فنی را درباره تیم الاهلی به ما می‌داد که می‌توانست کمک کننده باشد.

مدیرعامل تیم فوتبال نفت تهران ادامه داد: من قبلا با حسن روشن آشنایی نداشتم ولی او در این بازی بسیار به ما کمک کرد. اگر او نبود شاید اماراتی‌ها ۱۰ نفر تماشاگر ایرانی را هم به استادیوم راه نمی‌دادند. روشن حتی با پلیس امارات مذاکره کرد و از آنجا که او ۵ سال بازیکن الاهلی امارات بود، اماراتی‌ها او را می‌شناختند و برایش احترام قائل بودند. مدیران الاهلی احترام او را داشتند و روشن توانست برای این بازی خیلی به ما کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *