جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳
واشنگتن هم سیاست لندن را در پیش گرفت

روسیه و ایران، بشار اسد را پای میز مذاکره بکشانند

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 445395
وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با وجود اصرار دوباره بر کنار رفتن رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، گفت لازم نیست که این امر در همان ابتدای روند انتقالی رخ دهد.
روسیه و ایران، بشار اسد را پای میز مذاکره بکشانند
به جهان به نقل از فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه برای اولین بار گفت کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه الزاما نباید در ابتدای آنچه روند انتقالی خواند، رخ دهد.

کری هرچند بار دیگر تأکید کرد که به عقیده واشنگتن، اسد باید قدرت را واگذار کند، اما گفت لازم نیست که این اتفاق همان «روز نخست» اتفاق بیافتد.

اظهارات امروز وزیر خارجه آمریکا تا حد زیادی مشابه صحبت‌های هفته گذشته «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان در پارلمان این کشور بود. هاموند در آن نشست گفت لندن کناره‌گیری اسد از قدرت را ضروری می‌داند، اما تصور می‌کند که وی در طول دوره انتقالی که به گفته هاموند چند ماه طول می‌کشد، می‌تواند در قدرت حضور داشته باشد.

وی افزود: «از سرگیری تلاش‌ها برای یافتن راهکاری سیاسی در سوریه، فوریت دارد.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت ایران و روسیه به عنوان متحدان سوریه، می‌توانند در متقاعد کردن رئیس‌جمهور سوریه به حضور پای میز مذاکره، ایفای نقش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم تو بشار خواهد ماند
گرگ پیر آمریکایی
Iran, Islamic Republic of
آقای جان کری، بشار اسد تیم مذاکره کننده ایران نیست.!
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد ظریف نیست، خشن است!!