شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

واکنش عدم تعهد به تجاوزات اخیر اسراییل

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 445365
جنبش عدم تعهد ضمن بررسی تعرضات و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه قدس شریف با تصویب بیانیه‌ای اعمال خشونت‌آمیز و تحریکات نیروهای اشغالگر صهیونیست را به شدت محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در نشست ماهانه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد که جمعه در مقر سازمان ملل به ریاست غلامعلی خوشرو ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل برگزار شد، تعرضات و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه قدس شریف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جنبش عدم تعهد در این نشست با تصویب بیانیه‌ای اعمال خشونت‌آمیز و تحریکات نیروهای اشغالگر را به شدت محکوم کرد.

اعضای جنبش در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد اعمال و سیاست‌های غیر قانونی رژیم اشغالگر قدس و توصیف آن به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی، از جامعه بین‌المللی و به ویژه شورای امنیت خواستند به وظایف خود در ارتباط با تعرضات و تجاوزات اشغالگران عمل کنند.

سفیر کشورمان در سازمان ملل همچنین در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد به اتفاق نمایندگان تروئیکای اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی با دبیر کل سازمان ملل متحد ملاقات و تجاوزات جدید رژیم اسرائیل در قدس شریف را مورد بحث قرار داد.

در این دیدار نمایندگان کشورهای اسلامی و عدم تعهد از دبیر کل خواستند تا به وظایف خود برای ممانعت از ادامه این تجاوزات عمل کند.

پس از ملاقات با دبیر کل، گروه نمایندگان عدم تعهد و اسلامی در ادامه تلاش‌های خود ملاقاتی نیز با رئیس شورای امنیت انجام و در نظر دارند با رئیس مجمع عمومی این سازمان دیدار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *