پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نامه ۹۰ کارشناس‌آلمانی به دولت، ضداسراییل

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 376236
نود کارشناس برجسته آلمان خواستار تغییر سیاست‌های دولت این کشور در قبال رژیم صهیونیستی شده و توقف صادرات سلاح برای این رژیم و دریافت غرامت از آن را بابت ویران کردن غزه خواستار شدند.
به گزارش جهان؛ شبکه خبر به نقل از هفته نامه "اشپیگل"خبر داد، ائتلاف متشکل از بیش از نود کارشناس مسائل خاورمیانه آلمانی، دولت این کشور را به تغییر رویکرد و سیاست هایش در قبال رژیم صهیونیستی خواستار شدند.

آنها در این نامه ای به دولت و نمایندگان پارلمان آلمان، خواستار اقدامات بیشتر برای برقراری آتش بس دائمی در جنگ غزه و پایان محاصره آن شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: ادامه سیاست محاصره غزه ، پیشرفت و توسعه برای مردم این باریکه نخواهد داشت .

از جمله نخستین امضا کنندگان این نامه "اولریک فرایتاگ"، مدیر مرکز مطالعات شرق پیشرفته در برلین، "اودو اشتاین باخ"، رئیس موسسه گیگا در هامبورگ و همچنین یکی از کارشناسان معروف موسسه هاینریش بول، از سفیران سابق این کشور بوده اند.

در این نامه همچنین آمده است که حماس همچنان محبوب باقی می ماند، پس دیگر نباید بیش از این از مذاکره با آن خودداری شود و نتیجه سیاست انزوای ما علیه این گروه از پیروزی آن در انتخابات سال ۲۰۰۶ دلسرد کننده است.

این کارشناسان برجسته تاکید کردند، دولت وحدت فلسطینی که دو گروه فتح و حماس در اوایل ژوئن درباره آن توافق کردند، باید تقویت شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که برای باز سازی دوباره باریکه غزه باید آلمان از رژیم صهیونیستی به علت ویران کردن زیر ساخت های آن که سال ها با پول اتحادیه اروپا و آلمان تامین شده است، غرامت دریافت کند.

کارشناسان آلمانی به ویژه توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

در ادامه این نامه آمده است که میلیاردها یورو برای بازسازی یاریکه غزه به علت حملات احتمالی آینده رژیم صهیونیستی به این منطقه هدر خواهد رفت .

این نامه در حالی صادر شده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر دیروز پس از پایان اتش بس ۵ روزه میان این رژیم و گروههای فلسطینی با تمدید آن مخالفت کرد و دستور بازگشت هیئت مذاکره کننده این رژیم از قاهره و توقف مذاکرات با نمایندگان گروه های فلسطینی درباره آتش بس دائم و همچنین دستور آغاز حمله دوباره را به غزه صادر کرد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *