شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نگرانی مقام‌سابق‌اسراییل از توافق با ایران

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 444020
وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی هم از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، موشه آرنز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه الگماینر گفت: اسرائیل باید با این فرضیه پیش برود که ایران تصمیم دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد و احتمالاً به آن دست خواهد یافت. من شک ندارم که ایران به این تسلیحات دست خواهد یافت، اینکه ایران در واقع چه زمانی از آن استفاده خواهد کرد، سؤال دیگری است.

آرن که پیش از این سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز بوده است مدعی شد که گروه داعش از توافق هسته‌ای اوباما با ایران بهره‌مند خواهد شد. وی در این باره گفت: اطلاع داریم که افزایش تزریق بودجه به این سازمان‌ها عواقبی جدی و خطرناک را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که لحن نتانیاهو پس از شکست در متوقف ساختن توافق هسته‌ای ایران تغییر کرده است. نتانیاهو در بیانیه‌ای کوتاه پیش از دیدار با همتای بریتانیایی خود در روز پنج شنبه به ایران اشاره کرد، اما نه مثل همیشه. او تنها گفت که ایران خطر مودجودیتی برای اسرائیل است.

وی روز دوشنبه و در مراسمی در دفتر خود به ایران اشاره‌ای نکرد. وی روز سه‌شنبه هم در مراسم معارفه مشاور نظامی خود از دشمن قسم‌خورده‌اش نامی نبرد.

دیوید هارویتس سردبیر تایمز اسرائیل معتقد است: نتانیاهو تمایل ندارد درباره این واقعیت صحبت کند که توافقی که او به‌شدت با آن مخالفت کرده است، وارد مرحله اجرا می‌شود. اگرچه او نمی‌گوید که هدفش را باخته است، اما با توقف حملاتش در سطح سابق به همه یادآوری می‌کند که باخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *