جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

سیلوهای موشکی ایران منحصر به فردند

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 482655
وبگاه ویژه امور نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: پایگاه‌های زیرزمینی عظیم و سیلوهای موشکی ایران، بخشی از راهبرد این کشور برای انجام عملیات دفاع موشکی علیه اسرائیل است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه ویژه «امور نظامی رژیم اسرائیل» در آخرین تحلیل پیرامون شلیک موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: ایران چندی قبل رزمایش  موشکی بالستیک به نام «اقتدار ولایت » را انجام داد، اقدامی که در واقع برنامه از قبل تعیین شده‌ای بود که اجرای آن پیشتر از سوی مقام‌های نظامی این کشور اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، در حالی‌که نوع موشک‌های شلیک شده در رزمایش اخیر شبه به موشک‌های «شهاب 1و 2 » و «قدر- اف و اچ » بودند، بخش منحصر آخرین رزمایش ایران بکارگیری از پایگاه موشکی ناشناسی در نزدیکی قم در بیابان مرکزی این کشور بود که در آنجا موشک‌ها با آمادگی بالا در سیلوهای زیرزمینی موشکی نگهداری می‌شوند .

این وبگاه صهیونیستی سپس با اشاره شلیک‌های موشکی روز چهارشنبه 9 مارس، و شلیک دو موشک بالستیک قدر- اچ در مکانی مخفی از رشته کوه‌های البرز نوشت: پایگاه‌های زیر زمین عظیم ایران و سیلوهای موشکی بخشی از راهبرد جمهوری اسلامی برای انجام عملیات دفاع موشکی در سطح منطقه و مقابل اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس(!) است .

وبگاه یاد شده نوشت: واقعیت این است که موشک‌های زیر زمینی ایران طوری طراحی شده‌اند که در برابر موج حملات اولیه برای نابودی آن‌ها غیر قابل رویت و از دیدها پنهان هستند.

 و اما برخی کارشناسان بین‌المللی نیز تاکید نمودند، رژیم اسرائیل فاقد اهرم فشار علیه آزمایش‌های موشکی ایران است.

«امیلی لاندا» کارشناس ارشد مرکز مطالعات امنیتی تل آویو گفت: «در برجام موردی در زمینه موشک‌های بالستیک در نظر گرفته نشده بود زیرا مذاکره کنندگان چنین موردی (موضوع آزمایش‌های موشکی ایران) را همزمان با آغاز مذاکرات پذیرفته بودند.»

«تل عنبر» دیگر کارشناس صهیونیستی نیز در این زمینه گفت: «در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران خواسته شده که موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش نکند. هیچ تنبیهی در این قطعنامه وجود ندارد. اگر «نتانیاهو» نخست وزیری اسرائیل  فکر دیگری می‌کند، این دیگر احمقانه است.»

«سموئیل سندرلر» کارشناس سیاست خارجی اندیشکده بگین-سادات از مراکز تحقیقاتی محافظه کار رژیم اسرائیل، نیز در این زمینه گفت، مادامی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قدرت است گزینه‌های نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در برابر ایران نیز محدود است.

وی در این باره گفت: « فکر می‌کنم که دولت اوباما به عقبگرد در برابر تحریک‌های ایران که  البته تنها این کشور را جسورتر می‌کند ، ادامه می‌دهد.»

وی افزود: «اسرائیل جز فشار بر آمریکا، یا اعلام به گروه "1+5 " برای انجام دادن اقدامی و یا این‌که به جهانیان بگوید، ببیند من این موارد را به شما گفته بودم، قادر به انجام کار دیگری نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *