شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
وقتی استقلال حرمت متولی را نگه نمی‌دارد

گزارش شرایط مبهم یک برزیلی در استقلال

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 443951
باشگاه استقلال مدعی است قانون‌مدار و نظامند است اما چرا در این تیم بازیکنی مثل ریوالدو همچنان بلاتکلیف است؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، شاید همه چیز به این برگردد که بهرام افشارزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه به جای اینکه روزهایش را در وزارت به شب برساند به عنوان نفر اول مجموعه آبی باید در باشگاه استقلال حضور داشته باشد تا اگر کسی وارد این باشگاه می شود تا نزدیکی های ظهر این باشگاه را خالی از کارمندانی که باید به موقع در محل کار خود حاضر باشند نبینند.

افشارزاده اکنون دو سمت مهم و اساسی دارد؛ حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان که ۵۰ سال حضور این پیر ورزش در عرصه مدیریت گواه این است که دل مشغولی او همین حوزه است و ورود او به فوتبال به نوعی وارد کردن او به چالشی است که برای این مرد ساخته نشده است اما افشارزاده به هر دلیلی که شاید برای خودش محترم باشد و برای ما جماعت رسانه ای و اکثرا منتقد غیر قابل قبول وارد عرصه مدیریت در فوتبال آن هم در عرصه جنجالی‌اش شد.

حضور در راس مدیریتی باشگاهی مثل استقلال کم‌تر از اداره یک فدراسیون و یا دبیری کمیته ملی المپیک نیست اما به نظر می رسد دوستان کار را سهل گرفته اند به حدی که اداره شدن بازیکنی مثل ریوالدو به یک معضل تبدیل شده و با گذشت سه هفته از غیبت های این بازیکن در تمرینات مشخص شدن وضعیت او به کلاف سردرگم تبدیل شده و کار به جایی رسیده که دو عضو هیات مدیره استقلال مامور به حل آن شده اند.

مسئله اول؛ وقتی باشگاهی با یک بازیکن قرارداد امضا می کند ولو اینکه نتواند به موقع پول بازیکن را بدهد و یا شرایط دیگری که به عنوان مسائل جانبی مطرح می شود را لحاظ کند بازیکن حق دارد در تمرین شرکت نکند؟ آیا بستن چنین قراردادی و این حق قائل شدن برای بازیکن که در تمرین شرکت نکند در همه باشگاه های مطرح و غیر مطرح دنیا لحاظ می شود؟ با این حساب تکلیف اقتدار سرمربی تیم چه می شود؟

مسئله دوم؛ تصور کنیم که بازیکنی مثل ریوالدو ناگهان تغییر رفتار می دهد و می گوید همسرم باردار است و نمی تواند به ایران بیاید و یا دوست ندارد به ایران بیاید آیا مشخص کردن وضعیت این بازیکن کار پیچیده است و چیزی به اسم مدیریت بحران در این باشگاه وجود ندارد؟ باشگاهی که برای ساماندهی تمرینات خود اقدام به محدود کردن رسانه می کند و می خواهد به این روش خود ادامه دهد آیا این دیسیپلین اداری را در خود ندارد که بلافاصله با اولین غیبت بازیکن در تمرین و مشخص شدن دلیل این غیبت وارد عمل شود و تکلیف را روشن کند.

مسئله سوم؛ پرویز مظلومی به عنوان متولی فنی تیم چطور می خواهد حرمت تیمش را حفظ کند؟ آیا نتیجه مماشات با کرار و کرارها باعث نشده تا بازیکنی غریبه به نام ریوالدو دسوزا از خود بی خود شود و به تقلید از بازیکن همیشه عاصی عراقی همان شیوه را در پیش گیرد؟ و البته چرا نگیرد وقتی او با باشگاهی روبرو است که مقابل خطاهای مکرر کرار همیشه راه عطوفت را در پیش گرفته چرا از این شیوه مدیریتی سواستفاده نکند. آیا مظلومی باید اکنون با بازیکنی سروکار داشته باشد که به طور اختصاصی برایش تمرین بگذارد تا او دوباره آماده شود؟ آیا تغییر این بازیکن و آوردن بازیکن جایگزین از پس باشگاه استقلال بر نمی آید؟

مسئله چهارم؛ بهرام افشارزاده هفته گذشته در گفت و گو با فارس اعلام کرد که نهادهای نظارتی بر پرونده ریوالدو ورود کرده اند تا تکلیف ۸۰ هزار دلاری که گرفته و به چه کسانی رسیده مشخص شود. آقای افشارزاده عزیز ورود نهادهای نظارتی به این پرونده چه معنی می دهد؟ غیر از این است که معاونان ورزشی شما با ریوالدو قرارداد امضا کرده اند و چه کسی از آنها بهتر می دانند که در این قرارداد چه گذشته است؟ آیا ورود نهادهای نظارتی نشاندهنده ضعف شما در امر مدیریت در این باشگاه نیست؟

مسئله پنجم؛ این بازیکن می گوید من نمی خواهم بمانم که هر چند باید به این نوع قرارداد بستن ها شک کرد که بازیکن را در شرایطی قرار می دهد که به راحتی می تواند زیر قرارداد حرفه ای خود بزند چه اصراری است بازیکنی در این تیم حفظ شود که عرقی به آن ندارد و دلش برای آن نمی سوزد؟ دلیل این جلسه گذاشتن های بی نتیجه چیست؟ مگر قرار نبود تا امروز شنبه تکلیف ریوالدو مشخص شود؟ نظری جویباری به عنوان کسی که این روزها از سوی افشارزاده بیشتر در باشگاه حضور دارد چه می کند؟ در این پرونده چه می گذرد که باید با گذشت سه هفته از آن همچنان این بازیکن بی تکلیف باشد؟ آیا غیر این است که حرمت امامزاده را متولی آن نگه می دارد و باشگاه استقلال به قوانین و آیین نامه انضباطی خود هم بی تفاوت است.

مسئله ششم؛ چه کسی است که نداند باشگاه استقلال هم با مسائل مالی دست به گریبان است. چه لزومی دارد وضعیت بازیکن برزیلی این همه نامشخص باشد و او با پول باشگاه استقلال که به نوعی بیت المال به شمار می رود در هتل زندگی کند و در تمرینات هم با قدرت شرکت نکند. آیا پول علف هرز است در این باشگاه؟

مسئله هفتم؛ مظلومی مدیر برنامه های ایرانی این بازیکن در گفت و گو با فارس تاکید کرده که در آخرین جلسه ای که این بازیکن با نظری جویباری داشته گفته نمی‌خواهد در ایران بماند.

وی در این زمینه اظهار داشت: اکنون فقط باشگاه باید تکلیف این بازیکن را روشن کند و از دست کسی چیزی ساخته نیست. البته من باید از آقای سبک دست تشکر کنم که در این مدت با وجود مشکلاتی که پیش آمده پیش پرداخت ریوالدو را داده است و با ما همکاری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *