جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳
واکنش‌کواکبیان به نشرمقاله BBC در روزنامه‌اش:

نگران نباشید با BBC ارتباطی نداریم!

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 442982
حتی عبارت‌های آن هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است و مطالب این فرد با سوابق معلوم علیه ملت ایران، با نام نویسنده دیگر در سرمقاله این روزنامه درج‌شده است.
به گزارش جهان به نقل از پارس، در پی انتشار مقاله‌ای از BBC فارسی در روزنامه اصلاح طلبِ‌ مردم‌سالاری گمانه زنی ها پیرامون ارتباط میان خبرنگاران اصلاح طلب و رسانه های ضد انقلاب تقویت شد. با این حال از سوی روزنامه مردم سالاری توضیح مشخصی در رابطه یا علل انتشار این مقاله ارائه نکرد.

دکتر مصطفی کواکبیان مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب مردم سالاری در توضیح پیرامون چاپ مقاله ضد انقلاب روزنامه تحت نظر خود به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت:

«من آن اشخاص را توبیخ کردم و به آنها هم گفتم که کار اشتباهی مرتکب شده‌اید و به واقع کاری غیر حرفه‌ای بود و فردی که با او ارتباط خاصی نداشتم آن مقاله را کپی‌برداری کرده و به روزنامه ما تحویل داد و از این جهت به ما ارتباطی ندارد؛ به هر حال ما از آن ماجرا عبور کردیم اما نمی‌دانم چرا شما نمی‌گذرید؟ نگران نباشید»

دبیر کل حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به عذرخواهی در پی درج مقالهBBC فارسی در روزنامه نبود نیز اذعان داشت: «کسی که اصلا متوجه نشده پس چه نیازی به عذرخواهی است و خیلی‌ها هم اصلا نمی‌دانند این مقاله را پیش از این آقای باستانی نوشته بود و به نظرم من پیگیری نکردن بعضی موارد بهتر از پیگیری آن است»

گفتنی است روزنامه اصلاح‌طلب مردم‌سالاری - ارگان رسمی حزب اصلاح‌طلب مردم سالاری به دبیرکلی مصطفی کواکبیان - در سرمقاله چند روز قبل خود به قلم «رامین ولی‌زاده میدانی» با عنوان «اجرا شدن یا نشدن توافق جامع هسته‌ای» به بررسی تبعات عدم اجرایی شدن توافق در ایران پرداخت اما این مقاله به‌طور کامل از مقاله حسین باستانی، تحلیل‌گر برجسته بی‌بی‌سی فارسی با عنوان «اگر توافق هسته‌ای به هم بخورد چه می‌شود؟» استفاده‌شده است و حتی عبارت‌های آن هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است و مطالب این فرد با سوابق معلوم علیه ملت ایران، با نام نویسنده دیگر در سرمقاله این روزنامه درج‌شده است.

جالب آنجاست که این مقاله همچنان در تارنمای رسمی روزنامه مردم سالاری قابل بازیابی و مشاهده است.

منبع: پارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با ارادتی که به کواکبیان داشتم به خاطر صراحت او از بین رفت و اینجا صراحت به خرج نداد
من می گم اصلاح‌طلبان یک جوریند یک جوووور !?
شیطونک0915
غیرت این روزا کجاست؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ما میدانیم که همه اصلاح طلبان با بی بی سی و امثالهم رابطه دارند و بابت آنها نگرانی نداریم چون خودشان متمایل به غرب هستند اما برای کشورمان نگرانیم که امثال کواکبیان (تازه از بهترین اصلاح طلبها است)در آن مسئولیت دار نباشند. همین آقای کواکبیان چندی قبل در کنگره حزب مردمسالاری خواستار رفع حصر سران فتنه شده بود.