يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
پیش بینی هوا تا سه روز آینده؛

رگبار و گردوخاک در پایتخت

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 442796
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران پراکنده در ۱۸ استان کشور و احتمال رخداد وزش شدید باد، وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا در پایتخت خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر امروز و اوایل امشب به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از غرب و شمال غرب کشور اظهار داشت: در بعدازظهر و اوایل شب، شاهد افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، غرب سواحل شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم بود که از اواخر روز دوشنبه و سه‌شنبه بطور نسبی ناپایداری همرفتی در نواحی فوق تشدید خواهد شد.

وظیفه تأکید کرد: از بعدازظهر روز یکشنبه، به دلیل گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو از شمال غرب و غرب کشور و نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان، جنوب و غرب فارس، ارتفاعات شمال و شمال شرق خوزستان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: گذر این سامانه همچنین روز دوشنبه موجب رگبار باران همراه با رعد و برق را به همراه خواهد داشت و موجب وزش باد برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و ارتفاعات شمال و شمال شرق خوزستان و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد شد.

وظیفه تصریح کرد: این شرایط همچنین اوایل امشب موجب رشد ابرهای جوششی در استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز، تهران و اصفهان خواهد شد که پیامد آن احتمال رخداد وزش شدید باد، وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی را بصورت محلی افزایش می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، درپاره‌ای نقاط همراه با رعد و برق با بارش و باد و گرد و خاک است. بیشینه و کمینه دمای ۳۳پایتخت در این روز ۳۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *