يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش گرد و غبار در جنوب و مرکز کشور

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 432284
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد، گردو خاک و کاهش دید افقی در بخش های جنوبی و پنج استان مرکزی کشور طی سه روز آینده خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی طی سه روز آینده در سواحل مرکزی وشرقی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، و برخی مناطق شمال غرب کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، این وضعیت بعدازظهر پنج شنبه در شمال آذربایجان شرقی وغربی وارتفاعات مرکزی البرز تقویت می شود. در سه روز آینده در جنوب سیستان وبلوچستان نیز افزایش ابر وبارش پراکنده دوراز انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی سه روز آینده در بخش هایی ازشرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد وگرد وخاک سبب کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهد شد، در همین مدت درشمال سیستان وبلوچستان، منطقه زابل، در بعضی ساعات طوفان وگرد وخاک رخ خواهد داد. همچنین در سه روز آتی درساعات بعدازظهر، به سبب باد و گردوخاک، در جنوب استان سمنان، آسمان استان های قم، مرکزی، شمال اصفهان غبار آلود خواهد شد.

وظیفه اظهار داشت: فردا آسمان تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر با احتمال بارش های پراکنده در ارتفاعات است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب به ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. روند افزایش دمای پایتخت روز جمعه ادامه دارد و در این روز بیشینه و کمینه دما ۴۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *