شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
زیارت مجازی در کرمانشاه

افتتاح نمایشگاه عکس «بارگاه علوی»

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 440031
نمایشگاه عکس «بارگاه علوی» با حضور مسئولان در کرمانشاه افتتاح شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نمایشگاه عکس «بارگاه علوی» پیش از ظهر امروز شنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و همچنین ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در محل تالار آوینی این شهر آغاز به کار کرد.

پدید آورنده آثار این نمایشگاه در حاشیه افتتاح آن به خبرنگار مهر، گفت: در این نمایشگاه ۲۶ اثر از بارگاه امیرالمومنین (ع) از امروز تا ۴ شهریور ماه به نمایش گذاشته می شود.

محمد خوشرو با بیان اینکه این آثار از یک مجموعه بزرگتر ۵۰ عکسی انتخاب شده است، افزود: نمایشگاهی با همین موضوع و با ۵۰ عکس در تهران برگزار شد اما در شهرستان ها به دلیل محدودیت مکانی تعداد آثار به ۲۶ اثر تقلیل یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تمام آثار این نمایشگاه، عکس هایی از بارگاه امام علی (ع) است که در ابعاد ۱۸۰ در ۱۲۰ روی بوم چاپ شده است.

خوشرو ادامه داد: به این دلیل آثار روی بوم چاپ شده که این قابلیت را دارد که به طور کامل دیده شود و از انعکاس جلوگیری می کند، لذا برای بهتر دیده شدن اثر استفاده از این تکنیک چاپ عکس موثر است.

وی رویکرد اصلی خود را از برگزاری این نمایشگاه در وهله اول معرفی بارگاه امام علی (ع) عنوان کرد و افزود: هدف بعدی از برگزاری آن معرفی معماری و هنر ایرانی اسلامی بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

این عکاس تصریح کرد: من برای اینکه معماری ایرانی اسلامی شناخته شود طبیعتا به مصادیق آن که همچنان پابرجاست روی آوردم و این عکس ها از دید معماری و هنر اسلامی تهیه شده است.

خوشرو افزود: در این عکس ها هم جزئیات شکل دهنده حرم عکس برداری شده و هم دید عمومی (از جزء به کل رفتن) در این عکس ها خودش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در عکس های مذکور هنرها و صنایع مختلف در شکل گیری حرم علوی چون فلزکاری، طلاکاری، منبت، گچ بری و ... که همه از هنرهای ایرانی اسلامی است به چشم می آید.

خوشرو اظهار داشت: هنرهای اسلامی ایرانی در کل حرم علوی خودش را نشان می دهد و این نشان دهنده این است که ایرانیان بیشترین نقش را در ساخت حرم و بارگاه علوی داشته اند و هم اکنون نیز در بازسازی حرم علوی بیشترین نقش را ایرانیان دارند.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین دلایل من برای برگزاری نمایشگاه قدردانی از کسانی است که در بازسازی حرم علوی نقش دارند و دلیل دیگر نیز ایجاد زمینه یک زیارت مجازی برای کسانی است که موفق به زیارت بارگاه امیر مومنان (ع) نشده اند.

گفتی است نمایشگاه عکس بارگاه علوی در کرمانشاه طی مدت برگزاری صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *