يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
در پی اظهارات ولید المعلم؛

اعلام آمادگی مصر برای همکاری با سوریه

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 439852
در پی اظهارات اخیر ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه، وزارت خارجه مصر درباره همکاری با دولت سوریه در راستای اهداف مشترک اعلام آمادگی کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه الجریده کویت نوشت، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که همکاری با دمشق به خاطر وجود اهداف مشترک بین دو کشور امکانپذیر است.

وزارت خارجه مصر در واکنش به اظهارات ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با یک هیئت رسانه ای مصری که چند روز پیش از دمشق دیدن کرد و در روزنامه های دولتی الاهرام و الاخبار مصر منتشر شد، گفت: امکان همکاری بین قاهره و دمشق وجود دارد.

ولید المعلم در این دیدار از همکاری امنیتی بین قاهره و دمشق سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که این امر سرآغازی برای عادی سازی روابط بین دو کشور باشد.

احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در پاسخ به سوال روزنامه الجریده درباره اظهارات ولید المعلم گفت: "امکان همکاری به خاطر وجود اهداف مشترک" وجود دارد.

ولید المعلم در مصاحبه روزنامه دولتی الاخبار با ملت مصر در جنگ با تروریسم ابراز همبستگی کرد و گفت: ما و مصر در رویارویی با تروریسم واحد و کشورهای حامی آن قرار داریم.

وزیر خارجه سوریه افزود: ما منتظر لغو تصمیم کاهش سطح روابط مصر با سوریه هستیم که در زمان محمد مرسی (رئیس جمهور برکنار شده مصر) گرفته شده بود.

المعلم افزود: ما امیدواریم مصر بار دیگر رهبری جهان عرب را به دست گیرد و جایگاه تاریخی خود را بازیابد.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به این پرسش که سوریه در این مرحله به‌طور مشخص چه خواسته‌ای از مصر دارد، گفت: به‌طور کلی می‌گویم، امیدوارم که مصر نقش تاریخی خود را ایفا کند که شایسته وزن و جایگاه ملت آن است، زیرا مصر یک مجموعه انسانی نیست، اما پیامی وجود دارد که باید آن را منتقل کند و وظیفه‌ای به‌عهده دارد که باید در قبال جهان عرب انجام دهد.

سؤال ما این است که معنای ظهور تروریسم در سیناء (مصر) چیست؟ هدف آن است که ارتش مصر با آن مقابله کند، برخی قدرت‌ها به‌دنبال تضعیف ارتش مصر هستند و ما اطمینان داریم که ارتش مصر هرگز تضعیف نخواهد شد و با هر توطئه‌ای که علیه امت عرب طراحی و اجرا شود، مقابله می‌کند. البته ما از وزارت خارجه مصر گلایه‌ای داریم: معنای جمع کردن گروهی تحت عنوان مخالفان سوری و میزبانی نشست آنها در قاهره و صدور بیانیه‌ای درباره تحولات بحران سوریه بدون مشورت و هماهنگی با دولت سوریه چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *