جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

آیا مصر به سوریه نیروی نظامی اعزام می کند؟

جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 609023
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مساله اعزام نیروهای مصری به سوریه در چارچوب طرح جایگزینی نیروهای عربی به جای نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه، حدود یک ماهی است که برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان آن را مطرح کرده‌اند.

مصر بارها با طرح سعودی مخالفت کرده است، اما وزیر خارجه این کشور امروز جمعه گفت‌وگویی را با روزنامه مصری «الاهرام» انجام داده و در آن تغییر مواضع مصر در قبال این طرح را اعلام و بر امکان اعزام نیروهای عربی به سوریه تاکید کرد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفت: این حتمال وجود دارد که مصر بخواهد به سوریه نیرو اعزام کند و مقامات کشورهای مختلف درباره این مساله بحث و تبادل نظر می‌کنند.

الاهرام به نقل از شکری نوشت: «طرح جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه، که ممکن است یک طرح عربی باشد، فقط در سطح رسانه‌ای نیست، بلکه مسئولان کشورهای مختلف آن را با هدف برقراری امنیت در سوریه مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
حکومت مصر در دلش طرفدار بشار اسد است زیرا مصر که خودش طعم تلخ فتنه آمریکایی اسلامگرایی (بهار عربی - اخوان المسلمین) را چشیده نمیخواهد اسلامگرا ها در منطقه قدرت پیدا کنند و بشار اسد سکولار را برای استواری منطقه بایسته تر و بهتر میداند.