پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

توضیح وزارت خارجه مصر درباره اعزام نیرو به سوریه

جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 609056
وزارت خارجه مصر توضیحاتی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه این کشور درباره اعزام نیرو به سوریه ارائه کرد.
توضیح وزارت خارجه مصر درباره اعزام نیرو به سوریه
به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل الجزیره،نوشت: وزارت خارجه مصر امروز جمعه در بیانیه‌ای در توضیح اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر اعزام نیروهای عربی به سوریه اعلام کرد که اعزام نیروهای مصری به خارج از کشور صرفا در چارچوب قانون اساسی، ضوابط سیاسی و قانونی مشخص انجام می‌شود.

این وزارتخانه افزود: وزیر خارجه مصر در پاسخ به سؤالی در خصوص صحت اخبار منتشر شده در رسانه‌های عربی و بین‌المللی مبنی بر درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای عربی به سوریه، فقط این موضوع را تایید کرده و اظهار نظر او در این باره به هیچ وجه مربوط به امکان اعزام نیروهای مصری به سوریه نبوده است.

سامح شکری وزیر خارجه مصر روز چهارشنبه گفت که ایده اعزام نیروهای دیگری که چه بسا از کشورهای عربی هستند، مطرح است و این ایده فقط در رسانه‌ها مطرح نشده بلکه در مذاکرات و نشست بین مسئولان کشورهای مختلف نیز مطرح است.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در نشستی خبری با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در ریاض گفت که مذاکراتی با واشنگتن در خصوص اعزام نیرو به سوریه در حال انجام است و عربستان قبلا پیشنهاد اعزام نیروهایی از ائتلاف اسلامی را مطرح کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *