شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
188 سفر کفاشیان مستند است

مستنداتی موثق از تبانی داوران وجود دارد

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 439835
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تبانی در فوتبال اظهار کرد: گزارشات مستندی از تبانی بین مدیران، بازیکنان و داوران وجود دارد که این موضوع به کرات اتفاق افتاده است.
  به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پورمختار با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰ در مورد مساله فساد در فوتبال گفت: هفته آینده گزارش مربوط به فساد در فوتبال به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده و پس از آن قرائت خواهد شد و در ادامه منتظر خواهیم ماند تا در دستور کار قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های کفاشیان مبنی بر اینکه فساد در فوتبال وجود ندارد را قبول دارید گفت: کفاشیان صحبت‌های خودش را عنوان کرد ولی ما درباره مسائل مرتبط با فساد با هم در جلسات مختلف صحبت کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اینکه اگر جرمی رخ دهد پرونده مربوطه باید به دادستانی ارجاع شود گفت: گزارشات ما هنوز در این خصوص معلوم نیست. ما فساد را موازی با جرم نمی‌دانیم. تخلفات اداری از جمله مواردی است که فساد به شمار می‌آید. ما اطلاعات بسیار زیادی داریم و حجم زیادی از گزارشات مستند ارائه شده است. در برخی موارد داورانی نقش داشته اند که در صعود یا سقوط یک تیم موثر بوده‌اند.

پورمختار همچنین در پاسخ به اینکه گزارشات ارائه شده براساس مدارک مستند است یا خیر و نیز اینکه آیا فکر نمی کنید در مورد سفرهای کفاشیان عدد عجیب و غریبی اعلام شد اظهار کرد: آماری که اعلام شد درست است. کفاشیان ۱۸۸ سفر و دبیرکل وقت فدراسیون نیز ۲۱۸ سفر داشته است و این موضوع براساس مستندات بوده و یک گزارش رسمی است. هر حرفی زده شده مستند و صحیح است و تردیدی در این قضایا نداریم.

وی درباره سرفصل‌های گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد پرونده فساد در فوتبال نیز گفت: مباحث مالی از جمله مواردی است که در پرونده وجود دارد. مباحث مالی در فدراسیون و باشگاه‌ها، قراردادهای منعقد شده، نحوه انعقاد قراردادها و چنین مسایلی از جمله سرفصل‌های گزارش است. بعضا مواردی وجود داشته که بازیکنی به یک باشگاه بزرگ معرفی شده و یا با مبلغی به یک باشگاه دیگر رفته است در حالی که این بازیکن از توانایی لازم برخوردار نبوده و با قیمت بالایی خرید و فروش شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به صورت تلفنی به روی آنتن آمده بود ، همچنین در واکنش به صحبت‌های دادکان مبنی بر اینکه برخی از افراد از سپاه یا ارتش به فوتبال آمدند در حالی که باید در قسمتی که تخصص دارند فعالیت کنند اظهار کرد: این درست که از نیروهای مسلح افرادی به فوتبال آمدند اما باید بگویم که نیروهای مسلح دارای افرادی توانمند است و این موضوع هم ثابت شده است. ما باید مدیران سالمی را در راس کار قرار دهیم که از زوایای مختلف بتوانند کار را پیش ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *