جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
از سو ی کره شمالی مطرح شد

درخواست‌برای نشست‌فوري شورای‌امنيت

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 439832
نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد پیونگ یانگ از شورای امنیت درخواست کرده است نشستی فوری را برای بحث در خصوص تمرینات نظامی مشترک آمریکا - کره جنوبی برگزار کند.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، جا سونگ نام سفیر کره شمالی این درخواست را در نامه ای که روز چهارشنبه به شورای امنیت ارسال شد، مطرح کرد. این اقدام یک روز پیش از آن انجام شد که پیونگ یانگ و سئول در مرز مشترک خود تبادل آتش کردند.

کره شمالی بارها از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است در خصوص تمرین نظامی سالانه اولچی فریدم Ulchi Freedom بحث کند. این تمرین نظامی امسال روز دوشنبه آغاز شد و تا ۲۸ اوت ادامه خواهد یافت.

این تمرین تا حد زیادی شبیه سازی رایانه ای یک حمله به کره شمالی است، اما همچنین ۵۰ هزار نظامی کره ای و ۳۰ هزار نظامی آمریکایی در آن مشارکت دارند.

سفیر کره شمالی در این نامه نوشت :« در صورتی که شورای امنیت بار دیگر به درخواست منصفانه کره شمالی برای بحث در خصوص تمرین نظامی مشترک آمریکا - کره جنوبی بی توجهی کند، نشان خواهد داد که در حال صرفنظر کردن از ماموریت اولیه خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی و تبدیل شدن به ابزاری سیاسی در دست یک قدرت خاص است ».

کره شمالی و کره جنوبی روز پنجشنبه در مرز خود تبادل آتش توپخانه ای کردند.

اری کانکو Eri Kaneko سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد :« ما این تحولات را با نگرانی جدی به دقت دنبال می کنیم ».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *