جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

۶۱۰۰۰ هزار حمله سایبری علیه آمریکا

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 398591
تحلیلگران و کارشناسان امنیتی ضمن اشاره به حملات گسترده هکری علیه آمریکا و فعل و انفعال‌های چند وقت اخیر بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ، این ماجرا را آغاز مسیری پر مخاطره نام نهادند
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، حمله‌های هکری علیه دستگاه‌های دولتی حکایت از افزایش افسار گسیخته رخنه به سامانه‌های دولتی آمریکا دارند.

شبکه‌خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» امروز یکشنبه طی گزارشی با این مضمون نوشت:تقریبا در سال گذشته ۶۱۰۰۰ هزار مورد حمله سایبری و رخنه‌های امنیتی در آمریکا و علیه اهداف دولتی صورت گرفته است.

«دنیس ژنگ» کارشناس اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل در این زمینه گفت:«جاسوسی و عملیات مرتبط با آن هم اکنون به اندازه‌اتی رسیده است که قبلا هرگز شاهد این مسئله نبودیم.»

در گزارشی دیگر در این زمینه که از سوی «دفتر حسابرسی دولتی آمریکا» صورت گرفته نشان می‌دهد که تعداد حملات سایبری مرتبط با نهادهای دولتی خلال سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، ۳۵% افزایش یافته است.

سی‌ان ان در خاتمه نوشت: رخنه‌های سایبری به نهادهای دولتی آمریکا باعث شد تا وزارت امور خارجه آمریکا چندین روز در ماه گذشته به طور موقت ارسال رایانامه به مشترکین خود را متوقف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ارسال رایانامه دیگه چیه ؟