شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
حسینی در نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان:

جبهه «یکتا» فعلا یک تشکل سیاسی نیست

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 439796
وزیر فرهنگ و ارشاد سابق گفت: اگر قرار باشد جبهه «یکتا» کار سیاسی انتخاباتی کند از مراجع قانونی اقدام خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه حضور مردم به ویژه جوانان شکل گرفت همان گونه که در دوران دفاع مقدس جوانان پیش گام بودند امروز نیز به تعبیر رهبر انقلاب آنها افسران جنگ نرم هستند.

وی گفت: امروز در شرایط ویژه ای همچون مسائل منطقه ای و جهانی قرار داریم البته امسال سال انتخابات است که اهمیت این شرایط را دو چندان میکند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دانشجویان موظفند ضعف ها و اشکالات را بیان کنند و مسئولان هم در مقابل باید پاسخگو باشند. مردم ولی نعمت و کارفرمای این انقلاب هستند و کارگزاران که همان مسئولان کشور بوده باید در جهت خدمت رسانی به مردم اقدام کنند نباید خود را ارباب و مردم را رعیت بدانند و همواره خدمتهای بی منتی داشته باشند.

حسینی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر انقلاب امسال را سال دولت و ملت همدلی و هم زبانی نامگذاری کردند اما برخی فکر میکنند مردم باید صرفا گوش کنند در حالی که این یک جاده دو طرفه است و مسئولان باید همواره آرمان های مردم متدین و ارزشی کشور را مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برخی تصور می کنند با برجام همه مسائل و چالشهای ما با نظام سلطه حل شده است و دیگر هیچ مشکلی با گذشته و دیرینه آنها وجود ندارد در حالی که این مسئله آموزه قرآن برای ماست که مستکبرین همواره زیاده طلب بوده و خوی استکباری شان باعث میشود تا آنها از زیاده خواهی دست بردار نباشند. نمیدانم چگونه بعضی ها نسبت به نص صریح قرآن که تا این اندازه درباره مستکبرین واضح آمده است را نادیده میگیرند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: فرهنگ اسلامی ما در معرض آسیب قرار دارد و البته یکی از مجراهای ورود آمریکا به کشور را می توان فرهنگ دانست مقام معظم رهبری فرمودند اقتدار کشور بر سه پایه علم اقتصاد و فرهنگ است و اگر بتوانیم از فرهنگ به درستی استفاده کنیم شاهد یک تحول عظیمی در کشور خواهیم بود فرهنگ امروز می تواند از اسلام صیانت کند و از سوی دیگر فرهنگ وارداتی غرب موجب آسیب پذیری ما میشود.

حسینی تصریح کرد: مومنین نباید کفاران را به عنوان دوست خود بدانند که اگر چنین شد یعنی آن فرد هیچ ارتباطی با خدا ندارد و اگر با آنها همراه شد و در جهت اهداف آنها حرکت کرد یعنی از آنهاست ولو اینکه ادعا کند که این گونه نیست.

وی با بیان اینکه بحث ما با کسانی که با انقلاب زاویه دارند مسئله ای مبنایی است اظهار داشت: آنها معتقدند که برای پیشرفت کشور باید عضو جامعه جهانی شویم و در بحث اقتصاد راهکار آنها را به کار بگیریم این افراد دائما بر این باورند که اقتصاد اسلامی معنا و مفهومی ندارد که در واقع این یک اختلاف مبنایی ما با آنهاست.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد گفت: مقام معظم رهبری همواره هشدار می دهند چرا که می بینند بعضی ها چه مواضعی را به صورت شفاف بیان می کنند چه بسا خیلی از آنها را هنوز بیان نکرده و در حال زمینه سازی برای این مواضع هستند.

حسینی ادامه داد: برخی از اصلاح طلبان پیرامون سران فتنه نامه ای به کاخ سفید نوشتند. آنها باید بگویند به چه دلیل این کار را کردند؟ چرا در این موارد مواضع خود را مشخص نمی کنند؟ یک معاند این گونه سخن نمی گوید که همه تقصیرها از رهبری و نظام است. این ها چگونه می خواهند بگویند مدعی پیروی از اسلام انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه همواره در بحث هشدار رهبری شاهد نفوذ فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی هستیم اظهار داشت: اقتدار حقیقی اقتدار فرهنگی است اگر می خواهیم قدرتمند باشیم باید فرهنگ اصیل خودمان را بشناسیم و برای هر گونه مقابله با فرهنگ زاویه دار نسبت به آن شناخت پیدا کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: اسلامی که امام می فرمودند یک اسلام سیاسی رحمانی بود اما نمی توان صرفا به جنبه رحمانی بودن آن تکیه کرد در همین اسلام ناب فرقه های زیادی همچون داعش تشکیل شد که هیچ بعد عقلانیتی در اسلامی که آنها مدعی آن هستند وجود ندارد این در حالی است که اگر اسلام رحمانیت نداشته باشد شاهد یک اسلام خشن و وحشتناک خواهیم بود می شود داعش سردمداران این گروه ها وابسته به سرویس های دشمن هستند و بیشترین دشمنی آنها با اسلام ناب است.

حسینی تاکید کرد: آمریکا به دنبال این است که جنبه ناب بودن اسلام تضعیف شود برخی صراحتا اعلام می کنند ما در اسلام مسائل اقتصادی فرهنگی و ... نداریم اسلام نمی تواند در بحث مربوط به مسائل اجتماعی حضور داشته باشد چه روشنفکران دینی و چه روشنفکران غیردینی همواره بر این باورند که اسلام نباید درحوزه اجتماعی حضور داشته باشد آنها اسلام را تنها حول محور اخلاق و مباحث دینی می دانند.

وی اظهار داشت: تشیع انگلیسی که همواره با امام و شخصیت های سیاسی ما مخالفند به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود هستند و به جای تقویت اسلام در تلاش برای آتش افروزی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق افزود: یک جنبه دیگر اسلام عدالت است یعنی فاصله طبقاتی به این شکل در جامعه پذیرفته نمی شود اسلام همواره به دنبال حمایت از محرومین است بعضی از افراد در دوران جنگ بحث توسعه ای را مطرح کردند که در آن عدالت کم رنگ بود و اعلام می کردند اگر حتی مردم در زیر این چرخ توسعه له شوند اشکالی ندارد ما باید این مسیر را طی کنیم که البته مقام معظم رهبری جلوی این مسئله را گرفت.

حسینی تصریح کرد: در بحث مربوط به یارانه ها ما تنها می خواستیم که به دهک های خاصی از جامعه و نه ثروتمندان یارانه تعلق گیرد این در حالی است که امروز مسئولان صراحتا اعلام می کنند مصیبت ما زمانی است که می خواهیم یارانه را بپردازیم یا در مسکن مهر افرادی که شاید در حالت عادی هیچ گاه نمی توانستند صاحب خانه شوند الان برخی از خانه دار شدن آنها ناراحت هستند.

وی با اشاره به مطرح کردن کلید واژه اسلام رحمانی از سوی برخی مسئولان اظهار داشت: یک عده امروز دائما از اسلام رحمانی سخن می گویند بله اسلام مظهر عطوفت و مهربانی است اما وقتی صرفا می گویید اسلام رحمانی یعنی انگار هیچ اشدا علی کفاری نداریم. ما با اسلام سازش گر و تسلیم پذیر مخالفیم. در مقابل این افراد سردمداران شرک هستند که هیچ گاه به این جنبه از اسلام توجه نمی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق با اشاره به تحریف چهره امام از سوی برخی از افراد اظهار داشت: افرادی که به دنبال مطرح کردن خاطراتی از امام هستند می خواهند حضرت امام را یک فرد و چهره لیبرال معرفی کنند آنها خاطراتی را مطرح می کنند که اصلا وجود ندارد.

حسینی پیرامون ارزیای وضعیت فرهنگی دولت دهم اظهار داشت: در دولت دهم تمام تلاش مان را کردیم تا مروج فرهنگ اصیل کشورمان باشیم نگاه مان صرفا به تهران و چهره های مطرح در حوزه فرهنگ و سینما نبود بلکه در تلاش بودیم در شهرهای مختلف چهره های مستعد را شناسایی کنیم البته این به این معنا نیست که ضعفی نداشتیم بلکه رویکردمان این بود تا دیدگاه رهبری در حوزه های مختلف فرهنگی را مبنای کارمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: فعالیت های ایجابی که با رویکرد ترویج فرهنگ اسلامی بوده امروز کم رنگ شده است در مقابل فرهنگ هایی را ترویج می کنند که نه تنها با فرهنگ اصیل کشورمان سنخیت نداشته بلکه زاویه هم دارد امروز ضوابط قانونی مرزهای اخلاقی سیاسی و منافع ملی را نادیده می گیرند این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره تاکید می کنند باید نظارت در این زمینه وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق با بیان اینکه وقتی به افراد فاسد و ضد انقلاب مجوز می دهند معلوم است که وضعیت فرهنگی این می شود اظهار داشت: در خصوص مجوز رسانه معاند بی بی سی می خواهند ببینند که آیا جامعه نسبت به این اقدام واکنشی نشان می دهد یا خیر و اگر واکنشی نبود بقیه اهداف خود را هم پیش می برند که البته گاهی اوقات مصلحت اندیشی های ناصواب اصولگرایان در این زمینه و سکوت شان باعث دامن زدن به این مسائل می شود.

حسینی ادامه داد: در بحث بورسیه به مسئولان گفتم که به این افراد ظلم شده است شما وظیفه تان را در این خصوص انجام نداده اید از این رو قشر دانشجو که همواره حق طلب و عدالت خواه است باید نسبت به عملکرد دولت نقدهایی انجام دهد اما لازمه آن معرفت و شناخت در این حوزه است.

وی تاکید کرد: وجود افرادی همچون مهاجرانی و خاتمی به عنوان وزیر فرهنگ بیان گر این است که این مسئولان با چه رویکردی فعالیت می کردند. در دولت دهم گلوگاههای اصلی در جشنواره ها و دیگر مراسم ها به دست افراد خاصی بود بنابراین خیلی ها دیدند که نمی شود در این حوزه ها کار کرد اما آن به این معنی نیست که کار نشده باشد هر چند ما بهای لازم را به فرهنگ ندادیم البته خیلی ها اصلا اعتقادی به آن نداشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق تصریح کرد: شخص مقام معظم رهبری تنها کسی بودند که طی این سالها در زمینه فرهنگ راهکار ارائه می کردند؛ سرمایه گذاری دشمن را در شبکه های ماهواره ای می توان مشاهده کنیم آنها با ساخت برنامه های سیاسی در تلاش بودند تا ذائقه مردم در خصوص فرهنگ انقلابی را تغییر دهند اما پس از مدتی که نتیجه ای ندیدند به سرمایه گذاری در برنامه های فرهنگی روی آوردند.

حسینی با بیان اینکه ما مورد هجمه فرهنگی قرار داریم،اظهار داشت: خیلی ها در بحث فرهنگی کار و تلاش کردند و الان شاهد تعداد قابل توجهی از نیروهای فهیم نخبه و کارآمد که می توانند از فرهنگ انقلابی کشور دفاع کنند هستیم در کنار این مسائل اشکالاتی هم داریم که بخشی از آن به نحوه مدیریت در دولت های قبل بازمی گردد اما نمی توان منکر کارهای خوب در این زمینه شد.

وی ادامه داد: خیلی از جریانات سیاسی در داخل کشور نمی خواهند که به صورت قاطع در برابر بعضی اتفاقات بایستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به انتخابات هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب باید ضمن خودداری از هر گونه اختلاف با رویکرد انسجامی وارد این عرصه شود.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان همواره تاکید دارند که گذشته ها و خیانتهایی که در سالهای پیش صورت گرفت فراموش شود، اما مگر می شود خدشه ای که به پایگاههای مردمی وارد شد و این خیانتها را فراموش کنیم؟

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق افزود: سحرخیز در مصاحبه ای گفت صحبت هاشمی رفسنجانی از بحث اصلاح طلبی عبور کرده است، هاشمی خواهان یک تحول اساسی در نظام است.

حسینی در خصوص جبهه تازه تاسیس «یکتا» اظهار داشت: جمعی از نیروهای متخصص کشور فعلا در حد ترویج گفتمان امام و رهبری، نقد مسائل کشور و همچنین ارائه راهکار در جبهه «یکتا» شروع به فعالیت کرده اند.اگر قرار باشد جبهه «یکتا» کار سیاسی انتخاباتی کند از مراجع قانونی اقدام خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات این جبهه فعلا در همین زمینه است و اگر در آینده خواست به عنوان یک تشکل سیاسی فعالیت کند قطعا مراحل قانونی آن را طی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
از یکتا خوشم آمد و گفتمان آنها را مطابق با اهداف نظام می بینم