جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سیدمحمد حسینی ‌افشاگری کرد؛

توطئه اصلاحات برای مجلس دهم چیست؟

جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 486486
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۹۰ نماینده مجلس همگی باید فکر و ایده‌های متفاوت داشته باشند، اما برخی اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند یک اتاق فکر در بیرون از مجلس تأسیس کنند و به این صورت نمایندگان را راهنمایی کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی‌ امشب در همایش «بررسی مسائل روز»در مسجد حضرت رسول (ص) چاله‌باغ گرگان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به دنبال تهرانیزه کردن انتخابات در استان‌های مختلف کشور هستند، اما مجلس جای کارآموزی نیست و نماینده مردم از همان روز اول باید با سازوکار مجلس آشنا باشد.

وی افزود: 290 نماینده مجلس همگی باید فکر و ایده‌های متفاوت داشته باشند، اما برخی اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند یک اتاق فکر در بیرون از مجلس تأسیس کنند و به این صورت نمایندگان را راهنمایی کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعضی‌ها می‌خواهند با ایجاد فضای دو‌قطبی به مردم تلقین کنند ‌به یک لیست رأی دهند تا یک گروه خاصی در مجلس ایجاد شود اما مردم باید با چشم بصیرت و مشاهده سوابق افراد به کاندیدای اصلح رأی دهند.

حسینی گفت: انتخابات یک حق و تکلیف در قبال جامعه است و فضای جامعه در زمان انتخابات باید فضای عقلانی باشد و مردم نیز احساسی به کسی رأی ندهند.

به گفته وی، ما می‌خواهیم یک نظام متفاوت داشته باشیم و دشمنی ما با غربی‌ها نیز در این مسئله است، نظام اسلامی به خود افتخار می‌کند که در مسیر امامت و ولایت قرار دارد و بر اساس آن کشور را ارائه می‌کند.

حسینی در ادامه گفت:  حضرت علی (ع) در اوج تقوا زندگی می‌کردند اما هیچ‌وقت خدمت به مردم را فراموش نمی‌کردند. عدالت، حقوق شهروندی و مواردی ازاین‌دست از ارزش‌هایی است که حضرت علی (ع) در زمان حکومت خود اجرا می‌کردند و جای بسی خوشحالی است که این ارزش‌ها در دولت ما وجود دارد.

وی بابیان اینکه یک فرد متدین نباید در برابر مردم بی‌تفاوت باشد، افزود: امام راحل در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی وقتی‌که محرومیت‌های مردم در روستاها را از تلویزیون تماشا کردند، به گریه افتاد و دستور تأسیس جهاد سازندگی را دادند.

حسینی تاکید کرد:  اگر در نظام اسلامی الگوی ما حضرت علی (ع) است، باید به مشکلات توجه کنیم و در هزینه‌های جاری دولت صرفه‌جویی داشته باشیم. مجلس دهم باید جایی باشد که نمایندگان بتوانند نظرات خود را عنوان کرده و از حق مردم دفاع کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دلسوزترین فرد کشور را رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضرت امام خامنه‌ای خوشبختانه با هدایت و راهنمایی‌هایشان توانسته‌اند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کنند و اگر هدایت ایشان نبود، کشور در چاه عمیقی می‌افتاد.

حسینی اظهار کرد: تأثیرگذاری ایران در منطقه بسیار است و اسم ایران در جای‌جای جهان با نام مقاومت و عزت شناخته‌شده است. ما می‌خواهیم تا رنگین‌کمانی از طیف‌های سیاسی را در مجلس داشته باشیم اما بعضی از افراد مانع این کار می‌شوند.

وی مجلس دهم را یک مجلس قدرتمند با نمایندگان باسابقه دانست و افزود: یکی از وظایف نمایندگان این است که با شفافیت صحبت کنند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند. مردم باید به کاندیداهای اسلام‌شناس، متدین، انقلابی و باتجربه رأی بدهند.

سید محمد حسینی در پایان گفت: اگر نمایندگان مجلس تحرک لازم را داشته باشند، آثار و نتایج آن در کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود و موجب پیشرفت و ترقی دولت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *