شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

جزئیات‌تکلیف جدید درباره‌مربیان پیش‌دبستانی

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 439573
نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به صورت حق‌التدریس از تاریخ اول مهر سال جاری به کار گیرند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با تغییر دستور صحن علنی مجلس و رسیدگی با اولویت طرح ابلاغ یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را به تصویب رساندند.

وکلای ملت پس از تصویب این تغییر دستور، کلیات طرح مذکور را با ۱۰۵ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

وکلای ملت در جزئیات این طرح نیز مقرر کردند یک تبصره به شرح زیر به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن الحاق شد.

براساس این تبصره وزارت آموزش و پرورش مکلف شد مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خریدخدمات آموزشی (گروه‌های تسریع‌شده با شرایط مندرج در تبصره ۹) را که در اولویت استخدام قرار دارند، بدون رعایت ماده ۸ قانون مذکور تا زمان اجرای قانون الحاق ۲ تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریسی به کار گیرند. طبق این مصوبه، مقرر شد بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق‌التدریس سالانه از محل حق‌التدریس کارکنان رسمی وزارت آموزش و پرورش تامین شود.

وکلای ملت در این طرح مصوب کردند که این قانون از تاریخ اول مهر سال جاری لازم‌الاجرا است.

وکلای ملت جزئیات این طرح را با ۱۱۳ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ن-محمودی
Iran, Islamic Republic of
این ظلم به آموزش وپرورش است که فقط بخاطرچندرای اضافی انجام میگیرد.
سلام بنده برای مسولان بسیار متاسفم که می خواهند نیروهای پیش دبستانی که توانی لازم آموزشی را ندارند را بکار گیرند. این نیروها صرفا بچه ها را سرگرم می کرده اند پس چگونه خواهند توانست ریاضی پایه های پنجم و ششم راتدریس کنند زیرا در حال حاضر ناتوانی های آموزشی در این حیطه است و لازم به ذکر است که اکثر این افراد دارای مدارک غیر مرتب هستند.و این یک ظلم بسیار بزرگ به کسانی است که دارای مدارک تحصیلی مرتبط از بهترین دانشگاه های کشور هستند. در این مورد می بایست از فارغ التحصيلان رشته های علوم پایه خصوصا ریاضی استفاده گردد. و به کار گیری این افراد نشانه کوته فکری مسولان می باشد.....