يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۱۰

تحلیل روزنامه آرمان از اظهارات اخیر خرازی/ تو نخ‌نما شده‌ای!

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 439222
روزنامه آرمان نوشت: یا حزب ندا در بین اصلاح‌طلبان دارای چنان جایگاهی نیست که در تصمیم گیری‌ها حضور داشته باشد و یا سابقه برخی اعضای آن در گذشته چندان مطلوب اصلاح‌طلبان نبوده که برای حضور در عرصه رسانه باید با اظهاراتی خلاف مواضع اصلاحات خود را پررنگ کنند.
تحلیل روزنامه آرمان از اظهارات اخیر خرازی/ تو نخ‌نما شده‌ای!
به گزارش جهان، روزنامه آرمان امروز دوشنبه ۹۴/۵/۲۶ در مطلبی نوشت: «به موقعش!» این پاسخی بود که شنبه شب دبیرکل حزب ندای ایرانیان در صفحه مجازی کمپین «خرازی افشا کن» در پاسخ به این سؤال که چرا لیست وطن‌فروشان را افشا نمی‌کنید؟ داد.

وی در بخشی از یک مصاحبه گفته بود: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدو بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد.»

این اظهارات در روزهای اخیر بسیار خبرساز شده و به نظر می‌رسد خبرساز شدن آن چندان غیرقابل انتظار برای خرازی نبوده است. به هر حال تشکل ندا که از سوی خرازی راه اندازی شد از بدو راه اندازی تا کنون تنها حاشیه‌هایش پررنگ شده است.

اصلاح طلبان اظهارات او را مایه تاسف دانستند و از او خواستند تا لیستی که مدعی وجود آن است را هویدا کند تا اگر صحت داشته باشدچنین افرادی شناخته و از آنها دوری شود اما خرازی تنها به توضیح و تکرار ادعاهای خود پرداخت که چند گمانه را می‌توان در این باره مطرح کرد که یکی اینکه حزب او در بین اصلاح‌طلبان دارای چنان جایگاهی نیست که در تصمیم گیری‌ها حضور داشته باشد و سابقه برخی اعضای آن در گذشته چندان مطلوب اصلاح‌طلبان نبوده است پس برای حضور در عرصه رسانه باید با اظهارات اینچنینی و خلاف مواضع اصلاحات خود را پررنگ کنند.

در شبکه‌های اجتماعی پویش نخبگانی و رسانه‌ای با ایجاد کمپین‌های مختلفی از خرازی درخواست کردند تا لیست را مننتشر کند که او در این کمپین‌ها جز یک کمپین حضور پیدا نکرد و پاسخ او هم جز «به‌موقعش» نبود.

گمانه نیاز نداییان به دیده شدن از آنجا بیشتر قوت گرفت که اعضای این تشکل به نام توضیح در مورد اظهارات خزاری و با هدف نشان دادن خود به مصاحبه با رسانه‌ها پرداختند.

مشخص نیست خرازی چه برنامه‌ای برای آینده دارد اما بزرگان اصلاحات بی‌گمان چنین ترفندهایی را نخ‌نما می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جلال
بزرگان اصلاحات!!!!!
خودتونم باورتون شده انگار
افسادطلبان دیکتاتورمنش که اصول دینشان را هم از آمریکا میگیرند
خوبه ما هم کواکبیان رو بفرستیم یک حزب اصولگرایی بزنه؟
اگر بزنه شما ها بهش اجازه حرف زدن در جایگاه اصولگرا میدید؟
مثل اینکه شماهم باورت شده راستی راستی اینا اختلاف دارند؟
امیر علی
الهم اشغل الظالمین باالظالمین.....
ع ر میبد
اگر چه اکثر به اصطلاح اصلاح طلبان در حق نظام ظلم کرده اند ومی کنند اما بعضی از آنها مثل صادق خرازی اینگونه نیستن
کم اصولگراهم نداشتیم که ظلم کرده اند ...
بيچاره و ذلیل جریانی است که بخواهد با القای دودستگی در طرف مقابل خویش کسب موقعیت کند
Romania
دقیقا مصداق بارز اعمال اصلاح طلبان!
نسل اول
فرداها و پس فرداها همین آقای خرازی ممکن است ریل عوض کند و آنطرفی بچرخد!
فقط بدانید اصل قضیه انتخابات است و تمام
آقای ولایتی را که باعث شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شد فراموش نکنید!
حرف زیاد زده می شود اما " عمل " مهم است