جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۸
طیب نیا بیان داشت

توصیف عجیب وزیر اقتصاد از روز واریز یارانه

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 439074
وزیر امور اقتصاد، روز واریز یارانه های نقدی برای دولت را «مصیبت عظما» توصیف کرد
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی طیب نیا دیشب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: دوشنبه شب قرار است یارانه های نقدی واریز شود و چنین روزی برای ما «مصیب عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی ماهیانه، به جلسه دیروز هیات دولت درباره بهره وری اشاره و تصریح کرد: در دولت بحث بر این بود که چه کنیم در اقتصاد بهره وری را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: کشور در شرایط حساس قرار گرفته و اقتصادمان از سال‌های دور با بیماری نفتی مواجه بوده و ثمره آن، اقتصاد ضعیف، نوسانات رشد اقتصادی و سهم ناچیز بهره وری در رشد اقتصادی بوده است.

طیب نیا با بیان اینکه در دهه اخیر با سیاست‌های اقتصادی نادرست، مشکلات وخیم تر شده و تحریم‌های تحمیلی ما را در شرایط خاص رکود همراه با تورم قرار داده است، تصریح کرد: سال گذشته با کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی مواجه شدیم.

وزیر اقتصاد گفت: تمام تلاشمان در دو سال اخیر در وزارت اقتصاد معطوف به این بود که شرایط حاد موجود کشور و تورم لجام گسیخته را مهار و آرامش در بازارها را برقرار کنیم و شرایط رکودی به سمت رشد اقتصادی مثبت سوق یابد و با این شرایط و همچنین مقابله با آثار شوم تحریم‌ها بود که امکان توفیق در مذاکرات برایمان فراهم می شد.

وی با اشاره به توفیقات تیم مذاکره کننده و حمایت آنها از حقوق حقه ملت ایران، تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ، حقوق یک ملت را در غنی سازی به رسمیت شناختند و امید است نتایج عملی آن نمایان شود و تحریم ها برداشته شود تا زمینه برای اصلاح ساختار اقتصاد کشور و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار فراهم گردد.

طیب نیا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف و اینکه اشتباهات گذشته را دوباره مرتکب نشویم و استفاده درست از منابع کشور داشته باشیم باید به یک فهم و درک مشترک از مشکلات و مسائل اقتصاد ایران برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر تبیین مشکلات اقتصاد ایران و ارائه راهکار درست برای آن، عنوان کرد: پس از فهم مشترک نیازمند عزم مشترک هستیم و باید به سمت رفع بیماری مزمن اقتصاد حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد
مصيبت عظما . از مسولين بعيد است .واقعا که چرا به فکر بعضي خانوادها نيستيد که دارن با يارانه امورات ميگذرانند. مصيبت عظما چيزهاي ديگه هست اختلاس . رانت خواري . زدوبند . خريد سکه وارز توسط مسولين . من يکي از مديران ارشد شهرمان را ميشناسم که فقط 500 سکه طلا تمام بهار آزادي توي خونه داره . حالا بماند دلار وطلا وشمش و.... پس از خدا بترسيد وبراي مردم انقلابي حداقل جيره نقدي رو روا بداريد به کشورهاي عربي نگاه کنيد درس بگيريد
اگر پولها را بعضي ها به باد نميدادند مصيبت عظمي هم وجود نداشت. مصيبت عظمي آنست كه جيب آقايان پرپول است و جيب مردمان سرزمين خالي.
آقاي وزير از جيب پدرت که درنمياد. مردم گرسنه هستند . خدارا نميشناسيد .
جیغ بنفش
Iran, Islamic Republic of
چرا برای همایش های که به جزء تبلیغاتی به درد هیچی نمی خورند پول دارید !?
درقیاس با اختلاسهای هزار هزار میلیاردی که از طرف آقا زاده ها انجام پذیرفته ومیگیرد ، بله مصیبت عظمائی است !!! شما خود را مدیون میلیونها هموطن بی بظاعت کرده اید . وفکر نکنم که هدایت بشید (مرفهین بی درد وغم)
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای وزیر ! در کشور نفت خیز و ثروتمند ایران ماهم که وارد پمپ بنزین میشویم انگار وارد جهنم میشویم ! هربار که قبض گازمان می آید دود از سرمان بلند می شود ! با آمدن قبض برق فیوزمان می پرد !
با اجحاف مالیاتی همکاران شما هم که من 2 سال است در منزل نشسته و بیکارم هرچند اگر رشوه میدادم الان وضعیتم اینطور نبود ! آقای وزیر به جای آسمان ریسمان کردن در مقابل حقوقی که میگیرید وظیفه دارید کار کنید و اگر نمیتوانید به جای قصه حسین کرد شبستری گفتن استعفا دهید !
آیا به روز قیامت و مراسم پاسخگوئی به این مردم فکر کرده اید ! اشکال کار شما عدم مدیریت صحیح است و گرنه ده برابر این یارانه ها را ...!
شما به جای این ...به دنبال وصول وامهای معوق باشید و سعی کنید بانکها را از چرخه سوداگری تجاری دور نگاه دارید خواهید دید که یارانه ها که سهل است چندین ده برابر بودجه کشور پس انداز خواهد شد ! فاین تذهبون
مسعود
جناب وزير و حضرات دولت تدبير و اعتدال و اميد و صداقت و ....نميدونم چي چي!!! اگرسياق اسلافتان جيب مديران دولتي را با حق مديريتها و پاداشهاي آنچناني پر نمي كرديدتاجايي كه اختلاف دريافتي مديران وساير كارمندان دولت در بسياري شركتها و ادارات دولتي گاه تا 10 برابر هم مي شود ,اگر در برپايي همايشها و سمينارها و گردهمايي هاي بي فايده و پرخرج , از يكديگر سبقت نمي گرفتيدو حاتم بخشي نمي كرديد, اگر بر خرج و دخل شركتها و سازمانها و وزارتخانه هاي دولتي ,بدون اغماض و عادلانه و سختگيرانه نظارت مي كرديدو مديران دولتي خود را موظف به پاسخگويي به نهادهاي نظارتي و حسابرسي مي ديدند , اگر اين دولت ديدگاه خود را در عرصه سياست داخلي و خارجي تغيير مي داد, به گونه اي كه در داخل به جاي متهم كردن دولت قبل در همه عرصه ها و انداختن همه گناهان و كمبودها بر گردن دولت قبل در طول اين دوسال , طرحي نو ارائه مي داد وكمر همت را مي بست و با تكيه بر تواناييهاي داخلي در پي حل مشكلات بود و در عرصه بين المللي و سياسي هم به جاي گره زدن سرنوشت همه مشكلات كشور به تحريمها و موكول كردن حل اين معضلات به كنار آمدن با غربيها و كسب رضايت كدخداي وحشي آنها يعني آمريكابه هر شكل ممكن , حقيقتا" به دنبال پياده كردن و اجراي منويات رهبر حكيم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي بود, و دهها اما و اگر ديگر ....الآن شاهد اينطور زار زدن حضرات مدعي تدبير !! نبوديم.
.....اما چه كنيم كه حكايت حال ما و اين دولت به اين ضرب المثل شبيه است كه : گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من , آنچه البته به جايي نرسد فرياد است.!!!
در اين دولت تا بيايي انتقادي بكني متهم به بي سوادي و بي خبري و دهاتي بودن و قس عليهذا مي شوي و سه سوته شناسنامه ات را هم باطل مي كنندو دست بسته تحويل جهنم مي دهندت!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و چه خوب گفته اند قدما كه: خودكرده را تدبيرنيست كه نيست.
ناشناس
Finland
دوستان چرا چشم خودشان را بر واقعیت های گذشته بسته اند.دولت جناب احمدی نژاد با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی طی 8 سال اقتصاد و کشوری ورشکسته با تورم 40 درصدی و رشد منفی تحویل دولت فعلی داد.
دوستان خوب به خاطر دارند که در دولت قبلی همه دلال شده بودند و هر روز اجناس و ارز و مسکن و خودرو و ... گران می شد.
دولت کاملا ملت را رها کرده بود به طوریکه همه چیز 300 درصد گران شد و خانواده های زیادی به دلیل عدم درآمد کافی و افزایش سرسام آور هزینه های زندگی متلاشی شدند.
مطالبات معوق و افزایش نرخ ارزو مسکن حاصل عملکرد دولت قبلی بوده و جناب آقای دکتر طیب نیا و سایر وزرای دولت فعلی واقعا از جون و دل برای مملکت مایه گذاشتند که توانستند دولتی ورشکسته را از ورطه نابودی نجات دهند.
من به نوبه خود از دکتر طیب نیا کمال تشکر را دارم و به ایشان و همکارانش خسته نباشی و خدا قوت می گویم.