کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طیب نیا بیان داشت

توصیف عجیب وزیر اقتصاد از روز واریز یارانه

26 مرداد 1394 ساعت 8:43

وزیر امور اقتصاد، روز واریز یارانه های نقدی برای دولت را «مصیبت عظما» توصیف کرد


به گزارش جهان به نقل از مهر، علی طیب نیا دیشب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: دوشنبه شب قرار است یارانه های نقدی واریز شود و چنین روزی برای ما «مصیب عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی ماهیانه، به جلسه دیروز هیات دولت درباره بهره وری اشاره و تصریح کرد: در دولت بحث بر این بود که چه کنیم در اقتصاد بهره وری را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: کشور در شرایط حساس قرار گرفته و اقتصادمان از سال‌های دور با بیماری نفتی مواجه بوده و ثمره آن، اقتصاد ضعیف، نوسانات رشد اقتصادی و سهم ناچیز بهره وری در رشد اقتصادی بوده است.

طیب نیا با بیان اینکه در دهه اخیر با سیاست‌های اقتصادی نادرست، مشکلات وخیم تر شده و تحریم‌های تحمیلی ما را در شرایط خاص رکود همراه با تورم قرار داده است، تصریح کرد: سال گذشته با کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی مواجه شدیم.

وزیر اقتصاد گفت: تمام تلاشمان در دو سال اخیر در وزارت اقتصاد معطوف به این بود که شرایط حاد موجود کشور و تورم لجام گسیخته را مهار و آرامش در بازارها را برقرار کنیم و شرایط رکودی به سمت رشد اقتصادی مثبت سوق یابد و با این شرایط و همچنین مقابله با آثار شوم تحریم‌ها بود که امکان توفیق در مذاکرات برایمان فراهم می شد.

وی با اشاره به توفیقات تیم مذاکره کننده و حمایت آنها از حقوق حقه ملت ایران، تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ، حقوق یک ملت را در غنی سازی به رسمیت شناختند و امید است نتایج عملی آن نمایان شود و تحریم ها برداشته شود تا زمینه برای اصلاح ساختار اقتصاد کشور و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار فراهم گردد.

طیب نیا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف و اینکه اشتباهات گذشته را دوباره مرتکب نشویم و استفاده درست از منابع کشور داشته باشیم باید به یک فهم و درک مشترک از مشکلات و مسائل اقتصاد ایران برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر تبیین مشکلات اقتصاد ایران و ارائه راهکار درست برای آن، عنوان کرد: پس از فهم مشترک نیازمند عزم مشترک هستیم و باید به سمت رفع بیماری مزمن اقتصاد حرکت کنیم.


کد مطلب: 439074

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/439074/توصیف-عجیب-وزیر-اقتصاد-روز-واریز-یارانه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com