چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا:

تحریم های تسلیحاتی موانع کاغذی است

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 438501
رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا لغو تحریم های تسلیحاتی ایران را بدترین امتیازی دانست که آمریکا در مذاکرات هسته ای به ایران داده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «کوین مک کارتی» رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در پایگاه اینترنتی خود در مطلبی با عنوان «فایده تحریم های تسلیحاتی چیست؟» نوشت: علیرغم امتیازهای مکرری که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای به ایرانیان واگذار کرد، ثبات و امنیت متحدانمان را با مخاطره بیشتری مواجه خواهد کرد و آن چیزی نیست جز لغو نهایی تحریم های موشکی و تسلیحاتی علیه ایران.

مک کارتی در ادامه نوشت: بر اساس توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران، تحریم های تسلیحاتی ایران ظرف مدت ۵ سال و تحریم های مرتبط با موشک های بالستیک تا ۸ سال آینده لغو خواهند شد اما به نظر می رسد که این تأخیر کوتاه، تنها مانعی کاغذی هستند که تهدیدی برای اجرای واقعی آنها در کار نیست.

رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که «تحریم های تسلیحاتی جزء تحریم هایی نیستند که به سرعت بتوان آنها را احیا کرد. این تحریم ها به یک رشته از تعهدات دیگر مرتبط هستند بنابراین، اگر ایران بخش مربوط به تحریم های تسلیحاتی را نقض کند توافق هسته ای را به صورت اساسی نقض نکرده است.»

وی ادعا کرد: تحریم ها همان چیزی هستند که ایران را به میز مذاکره کشاندند اما هر بار که اوباما با پرسش نحوه اجرایی شدن توافق مذکور مواجه می شود همیشه به بندهای مربوط به قابلیت سریع احیا و برگشت پذیری تحریم ها اشاره می کند.

این جمهوریخواه تندرو عنوان کرد: اگر ایران تحریم های تسلیحاتی را نقض کند، ما چه می توانیم بکنیم؟ توافق هسته ای وین در این مورد ابهام دارد و تنها چیزی که جان کری گفت این بود که «ما ابزارهای بسیاری در اختیار داریم» و اینکه «قطعنامه ویژه ای در سازمان ملل و خارج از این توافق وجود دارد که در آن (ایران) از ارسال سلاح به حزب الله منع شده است. به نظر می رسد که اینها نیز چیزی بیش از موانع کاغذی (برای ایران) نیستند.

این نماینده جمهوریخواه در پایان افزود: علیرغم تمام ادعاهای دولت اوباما، توافق هسته ای مملوء از پیامدهای بد است، رفتار ایران را تغییر نخواهد داد و دولت اوباما و ایران هر کدام تفاسیر کاملاً متفاوت خود را از آن دارند. این یک توافق بد است و دولت اوباما هر قدر هم بدگویی و یا مبالغه کند در این امر تغییری ایجاد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *