پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
نامزد جمهوریخواه:

اکثر آمریکایی‌ها حامی اسرائیل هستند

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 439667
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که اکثر آمریکایی‌ها حامی اسرائیل هستند و روابط میان دو طرف را درک می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نامزد جمهوریخواه انتخابات اتی ریاست‌جمهوری آمریکا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی در مصاحبه‌ای اختصاصی با یدیعوت آحارونوت درباره توافق هسته‌ای ایران و اختلافات ایجاد شده میان باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو گفت: نخست‌وزیر اسرائیل هیچ نامزدی را تایید نمی‌کند اما در تایید اقداماتش در حفاظت از اسرائیل تردید ندارم.

وی درباره سفرهای متعدد سفیر اسرائیل به آمریکا نیز گفت: اگر هدف سفیر خدمت به منافع سرزمینش نیست پس چه چیزی است؟ سفیر آمریکا نیز برای ایجاد روابط اجتماعی به کشورهای دیگر سفر نمی‌کند، بلکه هدف وی پیشبرد سیاستهای آمریکا است.

وی درباره تشبیه اختلافات میان آمریکا و اسرائیل به یک درگیری خانوادگی نیز گفت: عموما آمریکایی‌ها حامی اسرائیل هستند و روابط میان دو طرف را درک می‌کنند. من این درگیری را یک اختلاف خانوادگی نمی‌دانم بلکه این یک اختلاف نظر در میان اعضای دولتهایی است که برای یک سال و نیم بعدی بر سر کار نخواهند بود.

هاکبی در ادامه افزود که به اعتقاد وی اکثریت مردم آمریکا با توافق هسته‌ای مخالفتند و امیدوار است که اعضای بیشتری از کنگره به ایالتهای خود رفته و به نظرات مردمی که آنها را انتخاب کرده‌اند گوش کنند.

وی درباره محتوای توافق هسته‌ای نیز گفت: آمریکا و اسرائیل متعهد شده‌اند که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شوند. ایران یک کشور تروریستی است و ما با این توافق و آزادسازی ۱۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های آنها باعث قدرت یافتن و ثروتمند شدن هرچه بیشتر آنها می‌شویم که از این پول می‌توانند برای خرید تسلیحات متعارف استفاده کنند.

این نامزد جمهوریخواه درباره احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران نیز گفت: اگر اسرائیل احساس کند که باید ایران را مورد حمله قرار دهد، قدرت تصمیم‌گیری دراین‌باره را به صورت مستقل داشته و برای تامین امنیت خود نیازی به تایید و یا کمک دیگران ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *