پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نارضایتی ۶۰ درصدی از اوباما

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 387648
نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها از تمایل اکثریت آمریکایی‌ها برای تسلط جمهوریخواهان بر سنا و همچنین عدم رضایت ۶۰ درصدی مردم آمریکا از اوباما خبر می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و «جی اف کی» حاکی از آن است که ۵۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی انتظار دارند که در انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور در نوامبر آتی، جمهوریخواهان پیروز رقابت بر سر کرسی های سنا شوند و کنترل کنگره را به دست بگیرند.

بر این اساس، ۴۵ درصد دیگر از آمریکایی ها نیز پیش بینی کرده اند که دموکرات ها تسلط خود بر کرسی های سنا را حفظ خواهند کرد.

در این بین، ۴۷ درصد از رای دهندگان نیز گفته اند که ترجیح می دهند جمهوریخواهان تسلط مجلس سنا و نمایندگان کنگره را به دست بگیرند و این در حالیست که حامیان تسلط دموکرات ها بر دو مجلس و تشکیل یک کنگره دموکراتیک، ۳۹ درصد ثبت شده اند.

این رای دهندگان همچنین اعلام کرده اند که در زمینه هایی مانند امور خارجی، اقتصاد، مهاجرت و امنیت ملی، بیشتر به جمهوریخواهان اعتماد دارند تا دموکرات ها.

هیل نوشت که این آمار نشان دهنده اشتیاق مردم آمریکا به هیچ کدام از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات نیست به طوریکه اکثریت رای دهندگان گفته اند که از دو حزب ناراضی اند و ۸۸ درصد نیز اعلام کرده اند که دید منفی به کنگره دارند.

علاوه بر این، شرکت کنندگان در این نظرسنجی درصد کمی به میزان محبوبیت عملکرد «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا داده اند؛ این در حالیست که رضایت از ریاست اوباما از زمان شروع دور دوم ریاست وی بر کاخ سفید تاکنون، به شدت کاهش پیدا کرده است و ۶۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی از رئیس جمهور دموکرات کشورشان ناراضی اند و صرفا ۴۱ درصد عملکرد اوباما را تائید کرده اند.

رای دهندگان آمریکایی از شیوه مدیریت اوباما در زمینه های اقتصادی، مهاجرتی و بهداشتی، اعلام نارضایتی کرده اند و تنها زمینه ای که اوباما با کمک آن محبوبیت خود را همچنان حفظ کرده است، حمایت از سیاست های دولت اوباما در قبال ازدواج همجنس گرایان بوده به طوریکه ۵۰ درصد از او در این زمینه حمایت کرده اند و ۴۹ درصد دیگر نیز ابراز نارضایتی.

بر این اساس، رضایت از عملکرد اوباما در زمینه مبارزه با تروریسم در مقایسه با ماه گذشته ۴ درصد و در زمینه مدیریت تهدید داعش نیز ۵ درصد کاهش داشته است.

این نظرسنجی همچنین حاکی از عدم رضایت ۵۶ درصدی مردم از مدیریت بحران ابولا توسط دولت دموکرات اوباما است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که سناتورهای دموکرات که در رقابت های مقدماتی کنگره به سر می برند، تلاش دارند تا از اوباما به دلیل کاهش میزان محبوبیت وی دوری کنند اما اوباما که انتخابات میان دوره ای کنگره را یک همه پرسی درباره سیاست های دولت دموکرات خود توصیف کرده و دموکرات ها را حامی دستور کارهای خود در کنگره خوانده، این تلاش هم حزبی های خود را ناکام گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *