شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

رد ایرادهای دولت به قانون امربه معروف

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 438411
سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رد ایرادهای دولت درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد.
به گزارش جهان، محمدعلی اسفنانی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هیئت حل اختلاف قوا با رد ایرادهای دولت به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، نظر مجلس شورای اسلامی را تأیید کرد.

وی افزود: این قانون در کمیسیون مشترک فرهنگی و حقوقی مجلس و صحن علنی به تصویب رسید و بعد از تأیید شورای نگهبان برای انتشار به رئیس جمهور ابلاغ شد.

اسفنانی گفت: رئیس جمهور از امضا و انتشار آن پس از ۷۲ ساعت از ابلاغ امتناع کرد و مطابق ماده ۴ قانون مدنی رئیس مجلس دستور انتشار آن را صادر کرد.

وی افزود: پس از انتشار این قانون، آقای روحانی ایرادهایی مطرح کرد و آن را قابل اجرا ندانست که طی نامه‌ای این ایرادها به مقام معظم رهبری مرقوم شد و ایشان رسیدگی به آن را به هیئت حل اختلاف قوا ارجاع دادند و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد که در نهایت به رد ایرادهای رئیس جمهور منجر شد.

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس نبود قابلیت اجرا، موازی‌کاری، دخالت در امور حاکمیتی و اجازه صدور برخی مجوزها به مراجع دیگر جز وزارت کشور را از جمله ایرادهای رئیس جمهور به این قانون دانست که مورد تأیید شورای نگهبان و هیئت حل اختلاف قوا واقع نشد.

اسفنانی گفت: وجود ایراد به قوانین امری طبیعی است اما این بدان معنا نیست که اگر قانونی تصویب شود به علت وجود ایراد مانع از اجرای آن شوند، بلکه باید موارد اختلافی یا ایرادها براساس ارائه لایحه از دولت یا طرح اصلاحی ازجانب نمایندگان بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *