شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چنگ و دندان انگلیس برای اسپانیایی‌ها

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 437881
دولت انگلیس مدعی ورود غیر قانونی یک کشتی اسپانیایی به آب‌های ساحلی جبل الطارق که خود را حاکم آن می‌داند، شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، دولت انگلیس روز یکشنبه اسپانیا را بخاطر آنچه که نقض حاکمتیش بر جبل الطارق خواند، متهم کرده و اعلام داشت یک کشتی اسپانیایی با نقض قانون و بدون اطلاع وارد آب‌های ساحلی این منطقه شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «هوگو سویر» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور آمریکای لاتین در این زمینه گفت: «تجاوز به آب‌های ساحلی جبل الطارق نقض آشکار حق حاکمیت انگلیس از سوی دیگر کشور اروپایی است و ما با مقام‌های اسپانیایی درباره این موضوع با فوریت رایزنی می‌کنیم.»

وزارت خارجه اسپانیا از اظهار نظر در مورد تازه‌ترین مورد از کشمکش دیپلماتیک مادرید-لندن بر سر منطقه جبل‌الطارق، در این باره خودداری کرده است.

سویر همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت که از نظر وی این اقدام قایق اسپانیا در ورود بدون اطلاع و آگاهی به آب‌های ساحلی جبل طارق کاملا غیر قابل قبول و غیر قانونی تلقی می‌شود.

مالکیت این منطقه بین اسپانیا و انگلیس مورد اختلاف ۳۰۰ ساله بوده‌است جبل طارق در سال ۱۷۱۳ به انگلستان واگذار شد اما اسپانیا همچنان بر مالکیت جبل طارق اصرار می‌ورزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *